יום שישי, 29 באוגוסט 2008

רישיון להורות

אומנם כתבתי כאן כי אני לא אוהב את הסיקור התקשורתי המוגזם של פרשת הילדה רוז, אבל אין ספק שאי אפשר להתעלם מכך שבימים האחרונים זה נראה כאילו יש תופעה. היום פורסם שאמא הטביע את בנה בן ה- 4 בים, בגלל שהוא היווה עליה נטל.

אולי צריך להתחיל לחייב הורים להוציא רישיון. אם מחייבים מתווכי מקרקעין להוציא רישיון ויש מרשם מסודר של כלבים שכל אחד צריך להירשם אליו, אז נראה לי שזה נושא יותר חשוב. אנשים פשוט הורגים את הילדים שלהם. כשרואים תוכניות כמו סופר נני, רואים שלפעמים, גם אם הם לא הורגים אותם, הם עושים להם דברים לא פחות גרועים, לפעמים נזק לכל החיים. אם מדברים על חשיבות של חינוך, חלק גדול מהעניין הוא מה אתה מקבל בבית. ראיתי השבוע את הקטע הקצר
הזה (מומלץ ביותר להשקיע כמה דקות), שבו מראים על ניסוי שנעשה בילדים בני ארבע שבדק את דחיית הסיפוקים שלהם ואת ההשפעה שיש להתנהגות שלהם בגיל 4 על המשך חייהם. כמה הורים מודעים לדברים כאלה. להיות הורה זה מקצוע. ואחד קשה.

אני רואה אנשים מסביבי עם ילדים ורואה כמה זה קשה, תובעני ומספק. שאתה שומע תופעות כמו אלו שהתפרסמו בזמן האחרון, אתה מזדעזע ומביט מסביבך פעמיים. היום, ראיתי שני גברים מגודלים הולכים ברחוב, אחד מהם מחזיק ילד על הידיים והשני סוחב מזוודה ענקית. כמעט התקשרתי למשטרה. זה ממש מפחיד.

אני לא יודע אם אני אהיה אבא בשנים הקרובות. ככל הנראה לא. אני אפילו לא חושש שאעשה דברים נוראים כמו אלו שעליהם אנחנו שומעים בימים האחרונים. אני יודע שלי כזה דבר לא יקרה (כמה שזה נשמע בנאלי, יש גבול לכל תעלול). אבל אני מקווה שאני אהיה אבא טוב, ולא אעשה לילדים שלי נזק מכל סוג. זה קשה.

אלעד


אין תגובות: