יום שני, 18 באוגוסט 2008

שינוי בפוקוס

מעניין איך שינויים שקורים לנו בחיים משנים את הפוקוס ותשומת הלב שלנו. מספרים, שכאשר אתה לומד נהיגה, אתה פתאום שם לב בכביש לכל רכבי הל' שקיימים. שהתחלתי לכתוב בלוג, פתאום גיליתי עולם שלם של בלוגים שקיים. אני מניח שאפשר לחשוב על עוד מקרים כאלה.

הנה. כתבה שכנראה אפילו לא הייתי שוקל להקליק עליה. אבל עכשיו הפוקוס שלי שונה. פתאום זה נראה לי נורא רלוונטי אליי. פתאום, כל ניצחון אוסטרלי באולימפידה, הופך רלוונטי לידע שבו אני צריך להצטייד לקראת הנסיעה.

ההתנהגות האנושית היא מפליאה בעיניי. אני אף פעם לא מפסיק להיות מופתע מתופעות אנושיות יום יומיות, שחוזרות על עצמן במקרים שונים ובהתנהגויות שונות. עניין הפוקוס מצחיק אותי בכל פעם. פעם למדתי באיזה מסגרת שהתפיסה האנושית היא בררנית ופרשנית. אנחנו יכולים לעמוד בחדר מלא באנשים מדברים ולקלוט את השם שלנו נאמר בין כל המלל הבלתי ברור. אני מניח שגם התופעה הזאת קשורה לזה. ברגע שהמוח עסוק כל הזמן בנושא מסויים, מתכנן תוכניות, דואג ובעיקר כאשר יש לנושא כותרת, אז כאשר הכותרת מופיעה בהקשרים אחרים, היא קופצת לך באופן אוטומטי אל המחשבה.

כנראה שאצטרך להתרגל... מעניין מה יהיה הפוקוס שלי שאני אגיע לשם. אני מניח שבין השאר, הוא יהיה קשור בישראל.

אלעד

אין תגובות: