יום שני, 29 בדצמבר 2008

משהו שחסר

Photo by ReneS
אין ספק שכאדם שכותב שני בלוגים ועוקב אחרי יותר מ- 20 בלוגים באופן קבוע אפשר להגיד שאני אדם שמשתמש יותר מהממוצע באינטרנט. חלק גדול מצריכת המידע שלי וגם חלק לא קטן מצריכת הידע (ואני מקווה שברור לכם שזה לא דבר זהה), מגיע מהאינטרט.
לכן, לא מפתיע אותי
לקרוא על כך שיש ירידה עולמית בקריאת עיתונים ונהירה לאינטרנט.
ובכל זאת...
היום הגיעו לסידני זוג חברים שמתחילים טיול באוסטרליה. יחד איתם הם הביאו לי מתנה, עיתוני סוף השבוע מהארץ. אני בסך הכל מעודכן על מה שקורה בארץ ועוקב אחרי האירועים באמצעות האינטרנט. ועדיין, יש משהו כל כך שונה בקריאת העיתונים בפועל. פתאום, הבנתי כמה אני מתגעגע לעיתון של הבוקר. להחזיק את הנייר, להעביר את הדפים.
אבל זה משהו שהוא יותר מזה, הציעו לי, כחלק מההכנה ללימודים, להתחיל לעקוב אחרי העיתונות הכלכלית המקומית, כדי שאוכל להבין טוב יותר את הדוגמאות. ניסיתי לעקוב אחרי זה באתרי אינטרנט מקומיים. אני לא מצליח. זה לא כמו לקרוא את הדה-מרקר כל בוקר בארץ. העיתון מאפשר לי יכולת סינון וריכוז גבוהה יותר שאני לא מצליח להגיע אליה באינטרנט.
שאני גולש באינטרנט, יש לי הרגשה לפעמים, שהכתבות, בעיקר באתרי החדשות, קצרות, לא מדויקות, ובעיקר שטחיות. הניסיון להיות כל הזמן עדכני מייצר שטחיות שמדכאת אותי. אני חושב שזה בולט יותר באתרים ישראליים, אבל לא רק. לא שהעיתונים בארץ מספקים עומק רציני יותר, בטח לא החינמונים. אני יודע שלפעמים הכתבות זהות, ויכול להיות שזה רק הרגשה, אבל בכל זאת, בעיתוני סוף השבוע לפחות, הרגשתי משהו עמוק יותר מהרמה הרגילה שצרכתי בשבועות האחרונים.
יכול להיות שאני לא דוגמא לעניין הזה, כי אני גם קורא ספרים באופן די קבוע ורציף, אבל עדיין אני לא רואה את המדיום הזה נעלם. לפחות לא עד שיהיה תחליף מתאים יותר.
אלעד

אין תגובות: