יום רביעי, 10 בדצמבר 2008

אבולוציה

בימים האחרונים ביליתי הרבה מאוד במוזיאונים. בגלל שבין השאר, חלק גדול מהמוזיאונים מוקדשים לחיות מסוגים שונים, נחשפתי להמון הסברים על תורת האבולוציה. ליד כל חיה, מדינוזאור ועד קנגורו, היה ניתן למצוא הסבר אבולוציוני על איך אותה חיה פיתחה את התכונות שהיא פיתחה, לאיזה משפחה אבולוציונית היא משתייכת ועוד.
יכול להיות שלא הייתי שם לב לעניין הזה, אם בנוסף לכך, לפני כמה ימים שודר כאן בטלוויזיה הסרט "פארק היורה" שעוסק, גם עם בצורה שטחית באבולוציה ובנוסף, יצא לי לראות באחד הערבים הראשונים שלי כאן (שעוד היה לי בעיות ג'ט לג) סרט דוקומנטרי על המאבק בארה"ב לגבי הלימוד של תורת האבולוציה בבתי הספר מול גישת
הבריאתנות או גישת התכנון התבוני.

כל הדברים הללו ביחד גרמו לי לחשוב – האם אני למדתי בבית ספר את תורת האבולוציה?

אני יודע שאני מכיר את קיומה. אני גם מכיר את דרווין ופחות או יותר מה הוא עשה. זה מעולם לא הוסתר ממני. אבל אני לא זוכר בשום שלב שבבית הספר דיברנו עליה תורת האבולוציה באופן ממוקד. אני לא זוכר שהסבירו לנו מה היא אומרת או מה הממצאים שקיימים לתמוך בה. זה נראה לי די מוזר.
יכול להיות שאני טועה או שהיום תוכנית הלימודים שונה, אבל לא ברור לי למה ב- 12 שנות לימוד, לא נחשפתי מעולם לתיאוריה הזו לעומק. האם גם אצלנו זה עניין של לחץ של גורמים דתיים או שזה נובע מסיבות אחרות? לא נראה לי כי בשום שלב לא ניסו להגיד לנו באופן פוזיטיבי שהעולם נוצר לפי מה שכתוב בספר בראשית או על ידי גורם עליון מתכנן. האם זה רק זכרוני שמטעה אותי או שבאמת זה נושא שפשוט לא מדברים עליו במערכת החינוך בארץ.

אשמח לשמוע אם למישהו יש תשובה או אם מישהו יודע מה קורה היום בבתי ספר.
אלעד

אין תגובות: