יום חמישי, 18 בדצמבר 2008

ירוק בעיניים


אתמול החלטתי לצאת קצת מסידני וכדי לפשט את העניינים, לקחתי מעין סיור מאורגן. נסענו צפונה מסידני וראינו המון דברים מעניינים. זה התחיל על פארק הזוחלים האוסטרלי, שם אפשר לראות המון חיות מסתובבות חופשי ולהאכיל קנגורואים. אני כמובן לא האכלתי (לא נוגע בדברים כאלה :(), אבל בכל זאת, היה נחמד לראות אותם מקרוב ולא דרך כלוב. כמו כן, משם התמונה שלמעלה עם הקאולות שזה היצור היחיד שראיתי שנראה באופן טבעי כאילו הוא התמוטט שיכור על עץ. לאחר מכן נסענו למקום שנקרא פורט סטיווינס ושם עלינו על קרוז במפרץ המדהים וראינו גם דולפינים שמסתובבים שם בכמויות. למרות ניסיונות רבים, לא הצלחתי לצלם דולפנים (צריך לתפוס אותם בדיוק שהם קופצים מהמים), אבל בכל זאת, היה מגניב לראות אותם קופצים בסביבתם הטבעית. היום הסתיים בדיונות חול ענקיות שם התנסיתי ב- Sandboarding, שזה בגדול, לשבת על חתיכת פלסטיק ולהחליק על החול מאוד מהר. זה כיף כמו שזה נשמע.

תמונות משם ומעוד מקומות, ניתן למצוא כאן.
אחד הדברים העיקריים שנהניתי ממנו היה עצם הנסיעה. כל הדרך (ואני מדגיש את כל), מהרגע שיצאנו מפרברי סידני, הכול היה ירוק ולא ירוק של דשא כמו בארץ, אלא ירוק של עצים. קילומטרים על קילומטרים של עצים. כן, אני יודע שבצפון הארץ גם אצלנו הכל ירוק, ובכל זאת, זה הרגיש לי שונה.
יש פה כל כך הרבה פארקים מוגנים, שאתה פשוט רואה ירוק בכל מקום. למעשה, גם בתוך סידני עצמה יש כל כך הרבה ירוק וכל כך הרבה פארקים, אפילו באמצע העיר ממש. פתאום שאתה רואה דברים כאלה את מבין מה זה תרבות ירוקה ותכנון סביבתי וכמה זה משפיע על האווירה. אני כמובן לא משווה מבחינת הצמחייה והתשתית הבסיסית ביננו לבינם, אבל עדיין, זה גורם לך לחשוב.

4 תגובות:

Gaby אמר/ה...

מה שאותי בדרך כלל מדהים כשאני מטייל במדינות גדולות באמת, הוא שאתה יכול לנסוע לא מעט ולתפוס את עצמך מביט ימינה ושמאלה מבלי לראות שום דבר (אבל ממש שום דבר) שהוא מעשה ידי אדם. לא תאורת כביש, לא בתים, לא גדרות, ואפילו לא הילה של אורות יישוב מרוחק בלילה.
זה משהו שאין בארץ בכלל וקצת חבל (אבל מה לעשות - ארץ קטנה עם שפם וזה...).

Elad Sherf אמר/ה...

אתה צודק,
לצערי עוד לא יצא לי להתרחק מספיק כדי להתקל בתופעה, אבל זה בהחלט בתוכנית...

אלעד

Ido Sum אמר/ה...

סע לאיירס רוק ותבין מה זה שומדבר פר-אקסלנס...

אחד במקומות היפים בעולם...

יאללה יאללה.

you go mate

עידו

Elad Sherf אמר/ה...

עידו ידידי, כרגיל אתה צודק.
יצטרף לרשימה...
לאט לאט, נכסה את הכל...