יום שני, 8 בדצמבר 2008

מבחר


כמו שכתבתי לפני כמה ימים נכנסתי לשגרה נחמדה מאוד. במסגרתה היום ביליתי ב- "Sydney Wildlife World" ומשם התמונה החמודה ביותר למעלה. אפילו אדם שלא אוהב חיות כמוני נכנע לקנגורואים ולקאולות. הם פשוט כל כך חמודים. ובכל זאת, שהציעו לי ללטף איזה לטאה, סירבתי. גם לי יש גבולות!
אחד הדברים שמדהימים אותי כאן (ואני מניח שזה לא רלוונטי רק לאוסטרליה, אלא בכלל תופעה שנחשפים אליה במדינות מערביות בעולם) זה המבחר. כל צהריים לוקח לי שעה לבחור מה אני אוכל. יש פשוט כל כך הרבה מבחר. המקום שבו נחשפתי לזה בצורה המשמעותית ביותר זה בחנות הספרים. מי שמכיר אותי יודע שאני תועלת ספרים לא קטנה, אם כי אני בדרך כלל קורא ספרים משני ז'אנרים עיקריים. ספרי ניהול, מנהיגות והתנהגות אנושית וספרי פנטזיה אפית. בכל חנות שהייתי נכנס בארץ, אפילו הגדולות ביותר, בדרך כלל ניתן היה למצוא מדף של הספרים מסוג זה. במקרה הטוב, ניתן היה למצוא ארון שלם. כמעט אף פעם לא יותר. שנכנסתי לחנות כאן לקנות לעצמי ספרים (את המעט שהבאתי איתי סיימתי די מהר) נדהמתי מהמבחר. עכשיו אני יודע שיש הרבה ספרים, כי אני בדרך כלל קונה ב- AMAZON וגם שם קיים את כל המבחר הזה. אבל שאתה רואה את זה בעיניים שלך, מדפים על מדפים של ספרים בכל קטוגריה, אתה מבין את העוצמה של המבחר ואת העוצמה שיש ליכולת לקרוא באנגלית. מצאתי את עצמי מבלה בין חצי שעה לשעה בכמה חנויות ספרים, רק מסתכל על המבחר העצום. נכון, יש הרבה זבל והרבה מאוד כותרים לא איכותיים, אבל עדיין, המבחר האיכותי (או מה שנראה לכאורה איכותי) הוא מרשים ביותר. מזל שעשיתי קורס קריאה מהירה ואני יכול לנצל את המבחר בצורה טובה יותר...:)
אני אמשיך להיות המום מהמבחר. אתם תמשיכו לבלות בארץ הקודש.
אלעד

אין תגובות: