יום חמישי, 18 ביוני 2009

מודל במציאות

אתמול היה לי את היום הראשון ה"רגוע" מזה הרבה זמן. לא יצאתי מהבית (מלבד מללכת למכולת) שלא היה קשה במיוחד כי יורד גשם זלעפות בחוץ בנוסף לקור הכלבים. בערך שלוש שעות של אתמול ביליתי בלנקות, לבשל, לעשות כביסה ולגהץ. ממש עוזרת בית למופת.
היום חזרנו לשגרה. הגעתי ללימודים בשעה תשע בבוקר ועכשיו השעה כמעט עשר בלילה ואני עדיין כאן אז תסלחו לי על הרשומה המרושלת משהו. היום היה עמוס בהרבה מטלות (אחת להגשה מחר ואחת לדיון קבוצתי מחר) בשיעור שיווק ובאירוע גיוס של חברת STRYKER חברה ענקית לציוד רפואי.
במסגרת השיעור בשיווק היה לנו מרצה אורח מחברת גאלופ שנתן הרצאה מרתקת על נושאים שאני מתעניין בהם במיוחד, על קו התפר שבין שיווק וניהול עובדים. ניגשתי אליו אחרי זה להחליף כרטיסי ביקור (כמה מתוחכם זה נשמע) בתקווה להתחיל תהליך בירור על עבודה בחברה הזו.
מה שמצחיק הוא שהוא הראה לנו שקופית של התהליך שגאלופ מייעצת ללקוחות לפיו כדי להוסיף ערך לחברה, תהליך שמתחיל מאיתור חוזקות, התאמה לחברה וממשיך דרך מנהלים מצויינים, ודרך Engagement של עובדים ולקוחות (מהי המילה העברית לכך?) ועד ליצירת רווחים ועלייה בערך המניות. באירוע גיוס, הנציגה של החברה שהציגה התחילה לדבר על החברה ופתאום היא מעלה את אותו השקף בדיוק. מסתבר שגאלופ מייעצים להם והם עובדים לפי המודל הזה (וזה כנראה עובד, ב- 20 השנים האחרונות, הרווחים שלהם גדול ב- 20% בשנה (חוץ מהשנה האחרונה, שלא ממש נחשבת לכלום).
המודל היה מוכר לי כי קראתי ספרים עליו ואני מאמין אבל היה מעניין לשמוע את זה ממישהו מבפנים ובטח לראות חברה שממש משתמשת בו. עוד משהו שגאלופ דוחפים חזק זה הנושא של
HUMAN-SIGMA על בסיס ה- SIX SIGMA המפורסם. מעניין. כמובן שההרצאת האורח גרמה לי לכל מיני מחשבות, וחלק מהן, כתבתי בבלוג השני שלי.
המשך יום נעים,
אלעד

אין תגובות: