יום שישי, 12 ביוני 2009

מגוון, גלים וחומת ברלין



כפי שכתבתי מוקדם יותר השבוע, השבוע הזה היה שבוע Diversity (אני עדיין לא סגור על איך לתרגם את זה לעברית, מגוון? זה לא נשמע טוב). בכל מקרה, כל יום חברי המסלול נתנו הרצאות על המדינה ממנה הם באו. בנוסף, כל יום זכינו לאכול ממטעמי המדינה הרלוונטית. יצא לי לשמוע על כמה מדינות שפחות יוצא לנו לשמוע עליהן (סינגפור, מלזיה, צ'ילה, פרו וכו'). היה שבוע מאוד מעניין (אם כי מאוד עמוס). שני אירועים מעניינים לציון:
1. ביום הראשון, האנשים מאוסטרליה הביאו מרצה אורח של מומחה לגלים וים. נשמע מוזר, אני יודע, אבל הבחור נתן הרצאה מאוד מעניינת על איך נוצרים הגלים ולמה כל כך הרבה אנשים טובעים. מסתבר, שיש תופעה שבה המקום הכי בטוח לשחות בים זה היכן שרואים את כל הקצף הלבן והגלים. לעומת זאת, האזורים שנראים נקיים, הם האזורים הכי מסוכנים, כי בהם יש סחף לתוך הים (המים שמגיעים עם הגלים חוזרים לים). הבעיה היא, שהתפיסה שלנו לגבי מה מסוכן היא מעוותת. הורים מסתכלים על הים ואומרים לילדים – לכו לשם, איפה שאין גלים. רק שזה המקום המסוכן ביותר.
2. אחת מבנות המסלול מגרמניה נתנה הרצאה על נפילת חומת ברלין. בלי קשר לדעות האישיות שלי ולעובדה שההשוואה לא מדוייקת, לכל אורך ההרצאה שלה לא יכולתי שלא להשוות את זה לארצנו הקטנטונת ולחומה שנבנת בשטחים ובעיקר בירושלים. מה המסקנות שאנחנו יכולים ללמוד ממה שקרה שם. חלקן טובות, חלקן רעות. לא יודע.
תמונות, ניתן למצוא
כאן.
שבוע טוב

אין תגובות: