יום ראשון, 16 באוגוסט 2009

הזמן שעובר, התאוששות החברה, מסקנות, הבדלי תרבות ותזכורת שכוונות ותוצאות אינן תמיד זהות

הזמן שעובר
עוד שבוע עבר והחוויות יחד עם התובנות ממשיכות להצטבר. רעיונות ממשיכים להופיע בראש. חלומות חדשים נוצרים ונעלמים. תקוות ותשוקות נוצרות וכבות וגעגועים מתעוררים ונעלמים. עוד שבוע עובר בחיים בארץ נוכרייה, בניסיון לייצר עתיד מלא משמעות והשפעה. המסע רק באמצעו (או בתחילתו) ויחד עם זאת, כל כך הרבה כבר קרה והצטבר.


התאוששות החברה
כפי שסיפרתי, השבוע האחרון כלל חלוקה לקבוצות וקבלת חברות בעולם סימולציה ממוחשבת. ההתחלה הקשה, הפכה, בשלב הזה, באמצע התחרות, להתעוררות מרשימה לאחר שלקחנו מספר הימורים מוצלחים. מהמקום האחרון כמעט בכל הפרמטרים, אנחנו ממקומיים עכשיו במקום השני בשוק, עם פוטנציאל טוב מאוד לסיים את הסימולציה במצב הטוב והמבטיח ביותר.


מסקנות
המון מסקנות ותובנות זורמות מהסימולציה. חלקן על עולם העסקים (חשיבות אסטרטגיה, סיכונים, חשיבה משולבת) וחלקם, על עבודת צוות (הכללה של חברי הקבוצה, יצירת תהליך מסודר לקבלת החלטות, ניהול מידע ועוד). אין ספק שהעשייה תורמת להבנה.


הבדלי תרבות
השבוע גם חוויתי (שוב) כמה הבדלי תרבות חשובים וכמה אנחנו מניחים שמה שטוב לנו יהיה טוב גם לאחרים. היה לנו אירוע רשמי השבוע שבו אני ואחד מחבריי למועדון חברות הייעוץ, אש, שוחחנו עם נציג של אחת החברות המגייסות שהגיע כבר כמה פעמים לאירועים שלנו. במסגרת השיחה, החבר שלי הזכיר את ה- AGSM DELPHI Talks, האירוע שיזמתי ושמתחיל לייסד את עצמו כמסורת (האירוע השלישי והרביעי כבר מתוכנן). הנציג התלהב וביקש שנשלח לו קישור להרצאות שהועלו לאתר. שמח וטוב לב יום לאחר מכן שלחתי לנציג הודעת דואר אלקטרוני עם קישור לכל הסרטונים. במסגרת ההודעה, המלצתי על ההרצאה של אש, הבחור שהזכיר אותי בשיחה יום קודם. שלחתי העתק של ההודעה לאש. כמה דקות אחר כך אש ניגש אליי ושאל אותי למה שלחתי לו העתק של ההודעה. אמרתי לו, אנחנו שוחחנו עם הנציג ביחד, זה נראה לי ראוי ורציתי לפרגן לך. אז הוא אמר שאולי זה הבדלי תרבות, אבל הוא חושב שזה נראה כאילו הוא הזכיר את הנושא בשיחה אתמול כדי שיהיה לי תירוץ לקדם אותו וזה נראה אגרסיבי ופולשני. הייתי די בשוק. משהו שעשיתי בשמחה ומתוך כוונה טובה, התקבל בצורה אחרת לחלוטין. למרות שאני חושב שהסיכוי שההודעה תתקבל בדרך הזו קטן, התנצלתי והסברתי לו שלא זו הייתה הכוונה.


תזכורת
אני לא יודע איך באמת התקבלה ההודעה, אבל אין ספק, שזה שיעור חשוב: לפני שאנחנו עושים משהו, חשוב לעצור שנייה ולחשוב איך זה האנשים המעורבים יתפסו את הפעולה שלנו ולבחון את ההנחות שלנו לגבי מה נכון לעשות. שיעור, שלמדתי בעבר, אבל כנראה שלא מזיק ללמוד אותו שוב ושוב.


שבוע נפלא לכולם,
אלעד

אין תגובות: