יום רביעי, 5 באוגוסט 2009

מבחן בית

Photo by lilivanili

היום, לראשונה מזה זמן רב, ביליתי את כל היום בבית (מלבד גיחה קצרה לסופר – בן אדם צריך לאכול משהו). הסיבה, הייתי צריך לכתוב מבחן בית באסטרטגיה. מה זה אומר? שאלה טובה. החלטתי קצת להעמיק בהסבר היום כדי לתת לכם חלק ב"חוויה".
השבוע, כידוע, זה שבוע המבחנים של הסמסטר השני. ביום שני היה המבחן הראשון במימון. יום שלישי, ניהול התפעול. אז ביום שלישי, לאחר המבחן השני, בשעה 13:00 (שלוש, שתיים, אחת – גדול) קיבלנו חמש שאלות על קייס שקיבלנו עוד ביום שישי האחרון (זה ממשיך הקטע הזה עם המספרים). אנחנו צריכים להגיש את זה עד יום חמישי בשעה 13:00 (לכל דבר טוב יש סוף). מותר לדבר עם מי שרוצים, רק צריך לכתוב את זה לבד. אז אתמול כל חברי הקבוצה שלי נפגשו בשעה 16:00 אחרי שלכולם הייתה הזדמנות לקרוא ולחשוב וניסנו לנתח ביחד את הקייס.
האמת, הקייס מאוד מעניין. הוא עוסק בשוק הגלידות ברוסיה בשנת 2002 וההתמקדות היא על חברה רוסית בשם Ice-Fili שהייתה ב- 2002 מובילת השוק אבל נמצאה בתחרות אדירה גם מ- Nestlé ובעיקר מיותר מ- 300 יצרנים מקומיים שצצו ברוסיה כמו פטריות אחרי הגשם. המצב של החברה מסובך וזה ממש לא ברור מה היא צריכה לעשות.
בכל מקרה, אנחנו צריכים לענות על שאלות כלליות על התעשייה, שאלות על המתחרים ושתי שאלות על החברה עצמה ומה היא צריכה לעשות. דוגמא קצרה לאיך כרגע (זה עדיין טיוטה) נראית הפסקה הראשונה שלי:


On its face, the Russian ice-cream market is not structurally attractive. A five porter force analysis reveals that expect one, suppliers, all the forces are high or medium. But, this kind of analysis is not an accurate account as there are major differences in the internal segments of this market. Even the fact that currently the market leader, Ice-Fili, is gaining 16% return on equity begs to differ. Coupled with the changeability and unpredictability of the Russian economy, and socio-economic changes the nation is undergoing, the conclusion is that parts of the market are highly attractive, while others are not attractive at all.

היי, זה טיוטה. אני עדיין לא בטוח לגבי זה. נא לא לשפוט!
אז היום ביליתי את רוב היום בהכנת הנספחים וכתיבת התשובות לארבעת השאלות הראשונות. את השאלה האחרונה (והכי קשה) אני משאיר למחר בבוקר. יש לי עד 13:00 להגיש את זה. עכשיו 10:12 ואני כבר לא מסוגל לחשוב. אז אני עובר לצפייה בטלוויזיה ושינה. יום ארוך מחר. אחרי ההגשה, עוברים ללמוד למבחן בשיווק ביום שישי בבוקר.
שבוע טוב ולילה טוב,
אלעד

אין תגובות: