יום חמישי, 19 בפברואר 2009

מודל לחיקוי, ניסיונות לייצר שגרה, טיוטה ואמריקאים שמנסים להשתלט על העולם



1. ההרצאה הזאת של בארי שוורץ היא הרצאה שקראתי עליה בכל כך הרבה מקומות באינטרנט שהייתי חייב לראות אותה. והיה שווה. מומלץ בחום לראות ולהאזין לכל מילה ברצינות. לא ארחיב. מי שרוצה, יכול לקרוא קצת על מה אני חושב על ההרצאה הזו בבלוג השני שלי (באנגלית, כמובן). בכל זאת, לשם הגיוון בשפת הקודש, הערה אחת. השבוע כתבתי שוב על נושא החינוך. החלק האחרון של ההרצאה מוקדש להשלכות של מה שבארי מכנה:" תבונה פרקטית" (התרגום שלי) למחנכים. מורים צריכים דמויות מופת. עכשיו תחשבו אחרו על המורים שלכם. כמה מהם היו דמויות מופת? לא כל הזמן, חלק מהזמן או רק באירועים מסוימים? מכמה מהם אתם יכולים להגיד שבאמת למדתם משהו שהוא מעבר למערכת הלימודים הרשמית? אני מרשה לעצמי לנחש שיחסית למספר המורים אליו נחשפתם בחייכם, המספר שחשבתם עליו בתשובה לשאלתי קטן מאוד. לכו לרשומה שלי מהשבוע בנושא חינוך: "איתור אנשים מוכשרים".
2. השבוע השני של הסמסטר הראשון עומד להסתיים (נשאר עוד שלוש שעות של חשבונאות מחר בבוקר, אבל מי סופר?) והדברים מתחילים להתייצב. השבוע הזה הוקדש לייצוב השעות המוקדשות ללימודים (בעיקר צריך להתמודד עם כמויות אדירה של קריאה), לעיצוב תוכנית העבודה לסמסטר של הקבוצה ולהמשך היכרות עם חברי לספסל הלימודים.
3. השבוע הייתה לנו הרצאה די מעניינת של האדם בטיוטה שאחראי על פיתוח מוצרי העתיד של החברה. חלק גדול מההרצאה הוקדש להבדלים התרבותיים בין התרבות היפנית לזו המערבית (כולל צפייה בצילומים של אנימה, סרטונים ועוד) והמשמעות של הבדלים אלו על העיצובים העתידיים של טיוטה. הוא הציג לנו את המודלים שטיוטה מפתחת (לא כולם הם ממש של מכוניות) ל- 5 עד 10 שנים הקרובות. היה מעניין מאוד. חבל רק שרוב האנשים, כולל אני, הגיעו להרצאה במחשבה שמדובר בהרצאה של חברה שמחפשת לגייס בוגרים. המחסור בתיאום ציפיות גרע מההנאה מההרצאה, אבל אין ספק שהחשיפה התרבותית ממשיכה להיות התוצר המרכזי בינתיים מהתוכנית.
4. בשבוע הבא מתקיימות בחירות לאגודות הסטודנטים של הבית ספר שלנו (רק מתוך ה- 65 תלמידים). יש מספר תפקידים כללים (נשיא, סגן נשיא, מתאם אירועים, גזבר, אחראי תקשורת ועוד) וכ- 12 נשיאים של המעודנים השונים. מצחיק שכל האמריקאים בכיתה שלנו מתכננים לרוץ לתפקיד נשיא הכיתה (מישהו מנסה לשלוט בעולם???). לאחר מחשבה עמוקה, החלטתי שלא לרוץ. אני אמצא איפה לתרום מזמני וניסיוני מבלי להיות בעל תפקיד רשמי (כבר יצרתי קשר עם כמה מועמדים). אני לא באמת צריך את התפקיד הזה בקורות החיים שלי בשביל להראות מנהיגות ואני יכול לשמור על גמישות וזמן להשתתף בפרויקטים אחרים, מעניינים יותר.
עדכונים נוספים בקרוב,

סוף שבוע נפלא

אלעד

נ.ב.
מזל טוב לידידי שמחה שהתחתן השבוע. חיכיתי לרגע הזה כ- 8 שנים. אני לא מאמין שלא הייתי שם....

אין תגובות: