יום שבת, 25 באוקטובר 2008

לא מבין

Photo by lovelypetal

איזה כיף!
אתה פותח את האינטרנט, העמוד הראשי של Y-net עולה ובראשו מככבת כתבה, שהכותרת שלה היא: "
חיפה: צעיר נרצח בדקירות; אילת: גבר נרצח בירי". אלימות זה משהו שמעולם לא הצלחתי להבין. תראו את הדף הזה ב- Y-net בנושא פלילים. כמה חיסולים, רציחות, אניסות. כילד, נגררתי מספר פעמים למקרים של אלימות, אבל, איך נגיד את זה, לא ממש הצטיינתי בזה. כל פעם שאני רואה את הכתבות הללו, ויש כאלה לא מעט לצערנו, אני חושב לעצמי: "מה הולך פה? האם אני חי באותו עולם כמו האנשים הללו?".
בכמה ימים האחרונים רץ בטלוויזיה פרומו מזעזע לתוכנית הקרובה של שומר מסך עם אמנון לוי ביום ראשון. אדם שמצולם מאיים איומים שונים של אלימות. אני לא מתכוון לראות את התוכנית הזאת, כי אני פעם לא רואה תוכניות כאלו, אבל הפרומו הזה מפחיד אותי בצורה שקשה לי לתאר. במדינה מתוקנת (דרך אגב, ניסתם פעם לתרגם את הביטוי מדינה מתוקנת – האם יש לו מקבילה באנגלית? למה לא?), דקה אחרי השידור, אדם כזה צריך להיות מאחורי סורג ובריח. להרבה זמן. להקדים תרופה למכה. אני יודע שבמקרה הטוב, אולי, אחרי שיקרה משהו נורא הוא ייעצר. אם הוא יהיה בכלא, זו תהיה הצלחה מסחררת.
יש פשעים שאני מסוגל להבין. גניבה, רמאות, שקרים, זיופים וכו'. אני לא מצדיק אותם, אבל אני יכול להבין אותם. אפילו את אלו שדורסים ובורחים, את הבריחה אני יכול להבין. פשעים של אלימות, רצח ואונס, אני לא יכול אפילו להבין.
אני לא רוצה להאשים אף אחד. המשטרה, מערכת החינוך, הממשלה, המצב החברתי. לא יודע מי אשם. לא יודע גם איך פותרים את זה. אבל אין לי ספק שאם יש משהו מסוכן, זו התנהגות מהסוג הזה.
אלעד

אין תגובות: