יום חמישי, 23 באוקטובר 2008

על מיסוד הזנות והמשחק של מכבי

שני נושאים לא קשורים אחד לשני:
  1. היום ראיתי את המשחק של מכבי. אני לא רוצה לדבר על המשחק אלא על שני ששמתי לב אליהם. הראשון הוא שבכל משחק ספורט שיש לו שידור בישראל, רואים פרסומות ישראליות, גם עם המשחק בחו"ל. לעומת זאת, כמעט ולא רואים פרסומות זרות במשחקים בארץ. האם הישראלים מוכנים לשלם יותר עבור פרסום באירועי ספורט? האם זה באמת כל כך אפקטיבי ושווה את הכסף? השני, כל פעם זה מפתיע אותי מחדש, אבל איכות הצילום של אירועי ספורט בארץ היא הרבה יותר גבוהה מאשר רוב המקומות באירופה. אין ספק שערוצי הספורט בארץ עושים עבודה נהדרת בשידור אירועי ספורט.
  2. נתקלתי היום בדיון הזה בשאלת מיסוד הזנות בסן פרנסיסקו. מעניין לראות את התגובות של קוראים באתר (בכלל, אני מוצא שתגובות של קוראים באתרים בחו"ל הן הרבה יותר אינטליגנטיות מהטוקבקים הרגילים בארץ). אני חושב שזה מעניין לפעמים להסתכל על דברים מנקודת מבט כלכלית וקרה. הרבה פעמים, בהחלטות ציבוריות, לא שוקלים את העלויות הרוחביות וארוכות הטווח. למשל, ההשפעה של צמצום זיהום אוויר על הבריאות והטיפולים הבריאותיים בעתיד. מה שאתה לומד שאתה קורא את האתר הזה הרבה, שלכל החלטה, תמיד יש השפעות סביבתיות שהן גדולות מהמשמעות המיידית. זה נכון כמעט לכל החלטה כלכלית, שיוצרת מערכת של תמריצים. בלי קשר, אחד הדברים שהפתיעו אותו באחת התגובות הייתה לגלות שהזנות חוקית וממוסדת באוסטרליה. לא שיש לי תוכניות (זה פשוט לא נראה לי משהו שאני רוצה לשלם עליו). מעניין לגלות דברים חדשים על תרבויות אחרות.

    אלעד

אין תגובות: