יום שלישי, 30 בספטמבר 2008

סדר לשנה החדשה

באווירת החג ולקראת הנסיעה הקרבה ובאה (זה עוד חודש וחצי... זה מתחיל להתקרב), עשיתי היום סדר במספר מקומות "נדחים" אצלי בבית. מדפים בארון שאני לא נוגע בהם, מגירות שאני לא ממש פותח וכו'.

הדבר הראשון שקורה כאשר עושים סדר מהסוג הזה, הוא שאתה מוצא דברים שהיית בטוח שאיבדת. אני למשל, הייתי בטוח שאין לי מטען לפלאפון שלי (אני מטעין בעיקרון באוטו וזה מספיק). לפתע גיליתי מטען. לקראת הנסיעה, זה הולך להיות פריט שימושי ביותר. זמן רב חיפשתי את סט המפתחות השני של האוטו שלי. ידעתי שהוא במגירה מסויימת, אבל למרות ניסיונות רבים, לא מצאתי אותו. היום שרוקנתי אותה, הוא נמצא. גם את האוטו אני מוכר בקרוב, ככה שגם זה היה נחמד ויהיה יעיל בקרוב.

הסדר גרם לי לחשוב, איך יש לאנשים נטייה לאגור דברים ללא צורך. אני יודע שזה קורה לכולם. כמעט בכל בית שאתה נכנס אליו יש מגירות ומדפים מלאים בדברים שלא נעשה בהם שימוש. הרבה פעמים שומעים אנשים מתלוננים על בלאגן או מחסור במקום. למה לאגור דברים?

ידעתי שאני בחיים לא אשתמש במחשבון שקיבלתי במתנה מפסגות. למה הייתי צריך לדחוף אותו במגירה? שקניתי שואב אבק חדש, ידעתי שבישן אני לא אעשה שימוש... אז למה דחפתי אותו בארון? אני משתמש ב-3 סטים של מצעים בתחלופה פחות או יותר קבועה – למה יש לי 10? אני לא רוצה להתחיל להסביר כמה סוגים של כבלים שונים היו לי בארון. בשנתיים שאני גר בדירה הזאת, מלבד כבל אחד, מעולם לא עשיתי בהם שימוש.

אם אותה יעילות זריקתית הייתה שולטת בנו כל הזמן, לא היה לנו בעיה של אחסון והחיים שלנו היו הרבה יותר מסודרים. איך מצליחים להתגבר על הנטייה הזאת לאגור?

שיהיה לנו שנה מסודרת עם ארונות ריקים!

אלעד

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אני שונאת, ממש שונאת לשמור דברים. כלומר, זה משהו סימבולי לחיים: להסתכל קדימה, ולעזוב את ההתרפקות על העבר.

אז הפטנטים שלי הם:
1. קיבלת משהו - זרוק משהו אחר.
2. לא השתמשת במשהו במשך שנה (נגיד בגד) - להעיף, כי לא תשתמש בו.
4. אם יש ספק - אין ספק. לזרוק.
3. למסור למנקה ההודי / סיני / פיליפיני את כל הדברים שאתה לא צריך.
5. כשעוברים דירה זו הזדמנות מצוינת להעיף את כל הג'אנק שיש בבית. מנקה מקום בארון ובעיקה - בנשמה.

ניקיון בדברים מאפשר גם נקיון רוחני.

Elad Sherf אמר/ה...

היי כנרת,

תודה על התגובה.

אכן, את צודקת.
בכוונה המספרים לא מסודרים בסדר הנכון?

זרקת שלוש שקיות ענקיות למיכל של התרומות. אני לא יודע אם יעשו במשהו שימוש, אבל אם פריט אחד שישב אצלי בארו שנתיים בלי שימוש ישמש מישהו שבאמת צריך אותו, אז בטוח עשיתי משהו טוב יותר... קצת גישה של תיקון עולם אף פעם לא הזיקה לאף אחד...

אלעד