יום חמישי, 11 בספטמבר 2008

בחירות לראשות העיר

בצורה מאוד מוזרה הנושא של הבחירות לרשויות המקומיות כמעט לא זוכה לסיקור תקשורתי במיין סטרים. לא סיקור ולא פרסום.. יכול להיות שזכרוני בוגד בי, אבל אני זוכר תקופות בחירות קודמות, לפחות בתל אביב, אבל לא רק, שהיו מאוד סוערות עם הרבה פרסום ורעש.
נוכח השקט היחסי, בולטת במיוחד התנועה האינטרנטית לבחירתו של
ח"כ דב חנין (וקישור עם יותר פרטים) לראשות העיר תל אביב. יכול להיות שזה אני, שעוקב באופן יומי אחרי כמה בלוגים בולטים, אבל כמעט כל הבלוגים הישראליים שאני עוקב אחריהם, עוסקים בהליך הזה של קידומו של דב חנין.

מה שבאמת מעניין בסיפור הזה הוא, שבעקבות אמירות שונות של שלי יחימוביץ' על זה שדב חנין לא ציוני ולא עומד בזמן שירת המנון התקווה (שתי טענות שהוכחשו על חנין), התעורר דיון שלם שכולל הכפשות של שני הצדדים. האמת בעיקר מהצד של יחימוביץ לפחות כמו שזה נראה לי, אבל אני כאמור, קורא את הבלוגים של צד מסויים.
היום, המהלומות ההדדיות הגיעו לכדי דיון, פילוסופי משהו, בשאלה מהי ציונות והאם ראש העיר של תל אביב צריך או להיות ציוני (ראו מאמר של דני זמיר באתר של יחימוביץ ותגובה אצל כוסית עם אובססיות שואה).

האמת, אני מאמין בלהצביע ולהשפיע. כיוון שאני ככל הנראה כן עומד להצביע בבחירות הקרובות (לקח לי איזה דקה או שתיים למצוא מתי זה
באינטרנט), כי אני עוד אמור להיות בארץ, על אף שזה לא ממש אמור להשפיע על החיים שלי בשלוש השנים הקרובות, אני חושב שכדאי שאתחיל לחקור בעניין הזה יותר.

אני חייב לציין שאני כתל אביב (למרות שלא אחד שהוא Hard-Core) לא מרגיש בעיה עם חולדאי בתור ראש עיר. אבל גם לא ההפך. אני די מרגיש לא קשור לעירייה. שזה במובנים מסוימים בעייתי. קראתי כמה פרסומים של דב חנין והגישה הכללית שלו בחלק מהנושאים לא ממש נראית לי. מצד שני, אני גם לא מקבל את כל התוכניות של חולדאי. כמו שאמרתי, אני עוד צריך להתלבט. צריך גם לזכור שיש חשיבות לא רק לראש עיר אלא גם למועצה. צריך לראות גם קרוב יותר לאירוע, האם הצבעה לחנין תהיה בכלל צעד ריאלי או בזבוז קולות. אולי עדיף לתת קולות למועמד שיש לו סיכוי טוב יותר (לא שאני סומך על סקרים יותר מידי, אבל לפחות בהפרשים גדולים, יש בהם משהו).
מבלי לקשר לתוצאה הסופית, אני חושב שההליך הזה של התקבצות של מספר בלוגרים מובילים לטובת מועמד אחד הוא מעניין. אותי בתור אזרח ובלוגר, מעניין איזה אימפקט יהיה לו, בעיקר כאשר הפרסום ה"רגיל" לבחירות, לפחות היום, חודשיים לפני, הוא מאוד נמוך. אני מניח שרוב ציבור הבוחרים בתל אביב לא חשוף לאמצעי התקשורת הזה ולכן מעניין יהיה לראות כיצד זה יבוא לידי ביטוי בקלפי. שווה מעקב.

אלעד

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אלעד, ברשותך אני רוצה לתקן אותך - אין הכפשות משני הצדדים, אלא רק מהצד של שלי יחימוביץ', שגייסה לעניין את העוזרים הפרלמנטריים שלה.

היא והם העלו נגד חנין טענות שעל גבול ההסתה ("לא עומד בתקווה", "קורא לסרבנות"). חנין הגיב לטענות בצורה עניינית ומכובדת, וסתר את כל טענותיהם
http://www.nrg.co.il/online/54/ART1/783/305.html
מה שלא מפריע למכפישים להמשיך להכפיש.

אני אחד מהבלוגרים שפעילים בקמפיין. הקמפיין הוא יוזמה שלנו, וכשיידענו את המטה של חנין על הפעילויות ועל התוכניות שלנו הדבר היחיד שהם ביקשו הוא שנפעל בצורה נקייה ועל-פי חוק, מה שמובן מאליו בעיניי.

מהצד השני, אנחנו נתקלים בקמפיין ממומן היטב, שכולל תגובות אנונימיות בשמות בדויים, הכפשות ושקרים. זה מכוער אבל זה בסך-הכל די פתטי וזה רק מחזק אותנו בבחירה שלנו ובקמפיין.

ועוד דבר: עיר לכולנו, שבחרה את דב חנין לעמוד בראשה, היא תנועה ובה כ-2000 אנשים. אנשים כמוך וכמוני - עובדים, לומדים, נוסעים באוטובוס או מחפשים חניה, משלמים משכנתא או שכירות, ורוצים שזו תהיה עיר שטוב לחיות בה.

אני גר בתל-אביב 13 שנה וחש שהרבה דברים התדרדרו בשנים האחרונות עד שממש מתחשק לקום וללכת. אז במקום לקום וללכת - קמים ועושים. אני מאד מקווה שתצטרף אלינו.

Elad Sherf אמר/ה...

היי שוקינג,

קודם כל תודה על התגובה.
לגבי ההכפשות, זה כנראה תלוי באיך אתה מגדיר הכפשות ומי הצד שמגדיר. בכל מקרה, גם בפוסט עצמו כתבתי שזה נראה לי בעיקר מגיע מצד אחד.

בכל מקרה, כמו שכתבתי בפוסט, אני שוקל את הדברים ברצינות ולא בטוח למי אני אצביע. אני שמח שיש אנשים שאכפת להם מספיק בשביל לכתוב, להתייחס ובעיקר לחשוב על העיר שבה אנחנו חיים במונחים של השפעה, שינוי ואיכות חיים.

אני אמשיך לעקוב...

סוף שבוע נפלא

אנונימי אמר/ה...

נדמה לי שאנחנו מבינים זה את זה, ואני מעריך את הגישה הפתוחה שלך.

סופ"ש מנצח...

אנונימי אמר/ה...

הי אלעד.
בין קריאות נחרצות ובוטות בעד ונגד חולדאי וחנין, מעניין לשמוע את דעתם של "המתלבטים".
גם ציינת דבר חשוב שלפעמים שוכחים והוא הפתק השני למועצה עצמה.
אשמח מאוד אם תרצה לכתוב טקסט לאתר הבחירות של תל אביב בתור "מתלבט".
תודה (-:
ערן.

Elad Sherf אמר/ה...

1. שוקינג, שוב תודה.
2. נויף, תודה על התגובה וההצעה הקוסמת. כמו שציינתי, עדיין לא עשיתי את המחקר שלי... ברגע שאגיע לזה, אשמח לכתוב על ההתלבטות...

אלעד