יום שבת, 27 בספטמבר 2008

ציטוט קצר

בסוף השבוע של דה-מרקר יש כתבה תחת הכותרת "בפתחו של סדר עולמי חדש" במסגרתה ראיינו 5 פרופ' לתחום שוקי ההון הבינלאומיים לשיחה על המשבר העולמי והמשמעויות שלו. הכתבה עצמה מעניינת ומומלץ לקריאה, אבל אותי בעיקר ריתק משפט אחד. בהתייחס לשאלת המקצועיות של האנשים בוול סטריט, אמר פרופ' קנדל:
"מי שטובע בדרך כלל הם אנשים שיודעים לשחות לא רע".
זה משפט מעניין מאוד מבחינתי. אם מתעלם לרגע מהמשמעות הסופנית שלו – אפשר לטבוע ללא גם בלי למות – הרי שיש מאחוריו מסר מאוד מעניין. גם מי שהכי מצליח נופל לפעמים. הצלחה היא דבר לא פשוט, שדורש תחזוקה ודורש כישלונות. יו מקלאוד כתב בבלוג שלו אתמול על כך ש:

"Success is more complex than failure".

האמת, אולי אני סתם מתחבר למשפט הזה כי זה קרה לי. שהייתי קטן, למדתי לשחות. לאחר כמה שיעורי שחייה כמעט טבעתי. אני מניח שיש ילדים שחוויה כזאת תעשה להם טראומה. אני לא ממש זוכר את האירוע במדוייק, רק בקווים כלליים. אבל אני היום יודע לשחות.
כישלונות הם חלק מתהליך ההצלחה, גם אצל הטובים ביותר. חשוב לזכור את זה.


אלעד

אין תגובות: