יום שלישי, 2 בספטמבר 2008

שיתוף ידע בחינם

Using PowerPoint is like having a loaded AK-47 on the table: You can do very bad things with it”– Peter Norvig, Creator of the PowerPoint Gettysburg Address


כאדם שרואה את ההרצאה והדיבור בציבור כאחד המקצועות ותחומי העניין שלו, לא פלא שאני מחפש באינטרנט חומר חדש בנושא כל הזמן. זו הסיבה, שחלק מהבלוגים שאני קורא באופן קבוע עוסקים בנושא הזה. זו גם הסיבה, שכשראיתי שיש E-book שמתיימר לרכז טיפים בנושא הזה חינם, הורדתי אותו במהירות ואף קראתי אותו די מהר.

הספר של
אנדי גודמן, "Why Bad Presentations Happen To Good Causes" ממנו מובא הציטוט בראש הבלוג, מתמקד בפרזנטציות של גורמים מהמגזר השלישי עימם גודמן עובד. כפי שניתן להבין מהציטוט דלעיל, חלק גדול ממנו מוקדש ל- Powerpoint, לא ברמה הטכנית, אלא ברמה המהותית - איך לבנות מצגת שלא תשעמם את הקהל. בעיקר מזהיר הספר מפני נפילה לעיצוב האוטומטי של Powerpoint שנראה כאילו תוכנן כנגד הכללים הנכונים כיצד לבנות פרזנטציה.
הספר מבוסס על מחקר כמותי ואיכותי שערך גודמן בקרב אלפי צופי פרזנטציות ובקרב המומחים הגדולים ביותר בתחום. הוא כולל את התובנות שיצאו מהמחקר הזה וכן טיפים רבים הן של גודמן עצמו, שעוסק ביצירת פרזנטציות ובעיקר בשיפור פרזנטציות קיימות של ארגונים מהמגזר השלישי ושל המומחים אותם הם ראיין.
הספר מאוד קל לקריאה, עושה שימוש רב בהומור ומלא בדוגמאות ובטיפים שימושיים. אני לא יכול להגיד שקראתי בספר על תיאוריה או גישה חדשה שלא הכרתי לפני. יחד עם זאת, אין ספק שחלק מהדברים שידעתי הובאו בצורה מסודרת ומאורגנת שעזרה גם לי לעשות סדר ולחדד נקודות חשובות.
אני חושב שכל מי שהנושא קצת מעניין אותן, אבל לא קרא מעולם משהו מסודר בנושא ולא מרגיש כמוני, שהוא די מעורה בתחום, ימצא בו עניין רב וילמד ממנו רבות. הספר גם מפנה וממליץ לחומרים הטובים ביותר בנושא, כך שמי שמעוניין לחקור קצת את הנושא, יהנה מאוד להתחיל בספר הזה.

אני חושב שיותר מכל, ספרים כמו אלו, E-books, שמופצים בחינם באינטרנט, הם אחת הבשורות הכי מעניינות באינטרנט. היכולת להפיץ ידע איכותי, בחינם, ולשתף את העולם בו ובכך ליצור מציאות טובה יותר, היא בענייני מופלאה. הלוואי ויכולתי לייצר משהו שאפילו מתקרב לקרסוליים של הספר הזה. טוב, עוד תוספת לרשימת השאיפות...

אלעד

אין תגובות: