יום חמישי, 23 באפריל 2009

עייפות, חובות, רעיונות, כלכלה וסופי שבוע

1. מחר מסתיים השבוע הראשון מאז החזרה מחופשת הפסחא. אני מודה, שלמרות ההיי שחוויתי בתחילת השבוע (ואולי בגללו), הייתי מותש במיוחד השבוע. עייפות פיזית ונפשית. יכול להיות שזה מזג האוויר (היה די אפור, גשום וקר בימים האחרונים), יכול להיות שזה עייפות החומר ויכול להיות שזו סתם תקופה. אני מקווה שזה יעבור בקרוב.
2. אני יודע שאני עדיין חייב לכם תמונות וסרטי וידאו מהאירוע שהיה ביום שני. תאמינו לי, שבין שאר הדברים, אני עובד גם על זה. בינתיים, עוד תמונה אחת שלי, שמתקשרת, לפחות ויזואלית, לנקודה הבאה.
3. השבוע והתקופה האחרונה היו כל כך עמוסים שלא היה לי זמן לחשוב. היום, אחרי כמה זמן שלא עשיתי את זה, נסעתי באוטובוס ללימודים. כיוון שבדיוק פספסתי את האוטובוס ולא הבאתי איתי את ה- IPOD שלי היה לי זמן פשוט לעמוד בשקט ולחשוב. ואז התחילו הרעיונות לזרום. פשוט לא יכולתי לעצור את זה. רעיונות לרשומות לשני הבלוגים, רעיונות לספר האלקטרוני שאני עובד עליו, רעיונות ללימודים ועוד סתם מחשבות. באיזשהו שלב לא הייתה לי ברירה אלא להוציא את הפנקס שאני סוחב איתי תמיד מהתיק ולכתוב את כל הדברים. החשיבות של
זמן שקט למחשבה מעולם לא הייתה לי ברורה יותר.
4. רציתי לשתף אתכם בתיאור מעניין של המרצה שלי לכלכלה. התחלנו בשבועות האחרונים לדבר על מאקרו כלכלה ועל הדרך שבה ממשלות מנהלות את הכלכלה. המרצה שלנו אמר שניהול כלכלה של מדינה זה קצת כמו לנהוג ברכב רק עם המראה האחורית (כלומר שהחלונות חסומים). את לא יודע מה יקרה בעתיד ואני לא יכול לראות את התוצאות של מה שאתה עושה מייד. יותר מזה, בדרך כלל מה שאתה עושה (לוחץ על הבלמים, מזיז את ההגה), לא מביא לתגובה מיידית, אלא משפיע על הרכב רק אחרי תקופה לא ידועה. חשבתי על זה היום
שקראתי על התוכנית הכלכלית החדשה שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר.
5. תקופת המבחנים מתקרבת. סוף השבוע הזה ככל הנראה יהיה היחיד הנורמאלי שיהיה בתקופה הקרובה. אני מקווה לנצל אותו כראוי. עדכונים, כרגיל, בקרוב.

אלעד

אין תגובות: