יום שני, 6 באפריל 2009

אנגלית

אחד הדברים המרכזיים שאני מנסה להשיג בעזרת ה- MBA זה שיפור של יכולות התקשורת המילולית שלי באנגלית. אני חושב שרמת הקריאה והכתיבה שלי די גבוהות (בכתיבה יש עוד מקום לשיפור), אבל כאשר אני צריך לדבר, אני מתחיל לגמגם ולהיתקע.
הבעיה הכי גדולה שלי היא שזה משפיע באופן חמור על אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות ושאני מרגיש טבעי איתם – דיבור בציבור, הוראה, פרזנטציות וכו'. מה שיכולתי בארץ לעשות ברמה מאוד גבוהה כמעט בלי הכנה, מעמיד בפניי קשיים רציניים כאן. המילים נתקעות, אני לא מצליח למצוא את הניסוח הנכון, אני תמיד חושב שיש מילה טובה יותר ומתאימה יותר והתקינות הלשונית של המשפטים שלי מוטלת בספק (למרות שזה גם קורה לי בעברית).
האמת, שאין דרך טובה להתמודד עם זה. פשוט לדבר הרבה. אני, כידוע, לא דברן גדול. לשמחתי, אני אוהב לעזור וללמד. אז בסוף שבוע, עזרתי לכמה אנשים ללמוד לקראת הבוחן שהיה לנו היום. עמדתי ודיברתי בערך 3 שעות, עם הסברים על תיאוריות בסטטיסטיקה. באנגלית (!) והלך לי לא רע בכלל. אפילו קיבלתי כמה הודעות דואר אלקטרוני של תודה.
היום, הקבוצה שלי הציגה את ניתוח המקרה בקורס בהתנהגות ארגונית. החלק שלי היה בערך 8 דקות מתוך ה- 20 של הקבוצה. אני מודה, תרגלתי את החלק שלי הרבה והיה לכך תרומה, אבל היום זו הפעם הראשונה שהרגשתי שאני מתחיל להיות טבעי יותר ומתחיל להראות מה אני מסוגל לעשות מבחינת דיבור בציבור. לשמחתי זה הלך טוב. אנשים ניגשו אליי אחרי המצגת שלנו ואמרו לי כמה הם התרשמו. זה היה חשוב לי מאוד. חלק גדול מהעניין הזה הוא עניין של ביטחון עצמי ואני צריך כרגע כל חיזוק שאני יכול. ב- 20 באפריל מתקיים האירוע שיזמתי של הרצאות פנימיות של אנשים מהקורס על כל מיני נושאים ואני הולך לדבר כ- 20 דקות. אני ממש מחכה לזה ורוצה שזה יצליח. המשוב החיובי שקיבלתי היום יכול רק לעזור.
בינתיים, אני ממשיך לנסות לדבר, בפגישות, בכיתה, עם חברים באופן כללי וממשיך לנסות לשפר את דרכי התקשורת ואת השליטה שלי בשפה האנגלית. אם אני באמת רואה את עצמי חי כמה שנים בחו"ל, בטח עובד כאן, יש עוד מקום לשיפור משמעותי. אבל אני בדרך. שזה כמובן, חיובי.
שבוע טוב (שבוע קצר הוא תמיד טוב).
אלעד

אין תגובות: