יום ראשון, 11 באוקטובר 2009

הפרויקט

מזה זמן מה שאני משאיר רמזים כאן ושם ברשומות שלי לפרויקט החדש עליו אני עובד. אז הנה, כל העבודה הקשה השתלמה.
למטה מצורפת ההודעה ששלחתי לחבריי הקרובים ובני משפחתי היום בדואר אלקטרוני. אני שולח את אותה הזמנה גם לכל קוראי הבלוג:

שלום לכל חבריי ובני משפחתי ברחבי העולם,

הייתי רוצה לגזול כמה דקות מזמנכם. אני יודע כמה כולכם אנשים עסוקים, ולמרות ניסיונותיי לכתוב הודעה קצרה ולעניין, יצא קצת ארוך. אז אם עכשיו זמן לא טוב עבורכם, אנא, סגרו את ההודעה וחזרו אליה מאוחר יותר. אני אשמח לקבל את תשומת לבכם המלאה.

כפי שאתם בוודאי יודעים, לפני כשנה עזבתי את הארץ ונסעתי לאוסטרליה בכדי להצטרף לאחת מתוכניות ה- MBA המובילות בעולם (AGSM MBA PROGRAM). עברה עליי שנה מרתקת מהמון בחינות ולמרות שטרם התגלו התוצאות המיידיות שלה, אני כבר יודע שהתוצאות ארוכות הטווח שלה הן מרשימות. השנה האחרונה (והתקופה הקצרה שלפניה) אפשרה לי להיחשף לנושאים שונים, תרבויות שונות ולחוות חוויות, שלא היה מתאפשר לי לחוות בכל צורה אחרת. בין כל החוויות, הנסיעה עוררה את חוש הסקרנות שלי, שהוא גם כך מפותח מטבעו, לנושא שלפני כמה שנים ספק אם הייתי חוקר אותו – יהדות.

לפני שאתם מוחקים את האי-מייל במחי יד, חשוב להבהיר. לא חזרתי בתשובה חלילה. רחוק מכך. אבל החלטתי קצת לנסות ולהבין את האלמנט הזה שהוא חלק בלתי נפרד מהיום יום של כולנו.
אז במשך השנה האחרונה עבדתי על פרויקט. מי מכם שהגיע למסיבת הפרידה שלי אולי זוכר שלפני הנסיעה העליתי על הכתב כמה מהשיעורים והלקחים שלמדתי לאורך השנים לספר אלקטרוני שניתן להורדה בחינם מהאינטרנט וכי אני כותב בלוג סביב העקרונות שמופיעים בספר במסגרתו אני ממשיך להעלות על הכתב מסקנות, רעיונות ולקחים מחיי היום יום המקצועיים שלי (
http://comparativeadvantage.wordpress.com/). במשך השנה האחרונה עבדתי (עם קצת הפסקות, בכל זאת, הייתי צריך לעבור לאוסטרליה, ללמוד לתואר, לטייל ולנסות גם לעשות קצת כיף) על פרויקט דומה סביב נושא היהדות ועל התוצאה של העבודה הזאת רציתי לדווח לכם.

בכתובת הזאת:
http://secularbible.wordpress.com/ravings/ תוכלו להוריד את הספר האלקטרוני החדש שלי. הספר מתאר את המסע שלי לנסות ולהבין את הדת היהודית והתנ"ך מנקודת מבט חילונית. אני חושב שכאדם יהודי במדינה יהודית, העובדה שאני לא דתי לא צריכה למנוע ממני לנסות וללמוד מהטקסט העתיק ביותר של התרבות שלי. הרעיון היה לנסות ללמוד קצת על היהדות והתנ"ך ולמצוא עקרונות רלוונטיים ליום יום שלי. אני חושב שמצאתי. והרבה. זה היה מאוד מהנה לכתוב את זה ולכן החלטתי לעשות משהו רחב יותר. אני מתכוון לקרוא את כל התנ"ך. פרק אחר פרק. ולנסות לתת לו פרשנות אישית, לא דתית. לראות מה אפשר ללמוד מזה. אני מניח שהתהליך ייקח לי כמה שנים כי אני מתכוון לעשות את זה לאט. אבל את התוצאות אני אכתוב בבלוג חדש שיצרתי לשם כך בכתובת: http://secularbible.wordpress.com/

אז, מה אני רוצה מכם?
1. ראשית, המייל הזה מופץ לאנשים שאני מחשיב כקרובים אליי ושאני רוצה לשתף אותם במה שאני עושה. אז רק בעצם קריאת ההודעה, כבר עשיתם לי טוב על הנשמה :). תודה.
2. שנית, אני אשמח אם תורידו את הספר האלקטרוני ותקראו אותו (זה לא ייקח הרבה זמן, אולי שעתיים וחצי). אני יודע שהוא באנגלית, אבל היא באמת פשוטה. אני חושב שתיהנו. אני אשמח לשמוע על כך, אם אהבתם או לא. אם הסכמתם או לא.
3. שלישית, אני אשמח אם תתחילו לעקוב אחרי הבלוג. בצד ימין של המסך תוכלו למצוא קישור למעקב אחרי הבלוג ב- RSS או להירשמות לתפוצת דואר אלקטרוני. גם שם, אשמח לשמוע את דעתכם באופן קבוע (אני לא מתכנן לכתוב הרבה מאוד שם, זה הולך להיות תהליך איטי, ככה שזה לא צריך לקחת יותר מידי מזמנכם).
4. רביעית, אם יש מישהו שאתם חושבים שייהנה מהבלוג ו/או מהספר האלקטרוני, אנא העבירו את המייל הזה אליו.

זהו,

אני יודע שלא נפגשנו כבר הרבה זמן ועם חלקכם גם לא אפגש עוד זמן רב. אשמח לשמוע מה קורה איתכם. אני מקווה לראות את כולכם בקרוב.

תודה על הזמן שהקדשתם להודעה ותודה על חברותכם.

אלעד שרף

נ.ב.
אני כותב הרבה באינטרנט, בעברית, באנגלית, בטוויטר, בפייסבוק וכו'. אפשר למצוא את הכול בקלות. ראו את הקישורים בחתימה שלי או פשוט כתבו אלעד שרף בעברית או באנגלית (Elad sherf) בגוגל...

אין תגובות: