יום רביעי, 25 במרץ 2009

עדכוני שבוע בחינות ומחשבות על ההמשלה המתרקמת

1. האמת, לא האמנתי. קראתי את הפרשנויות ועקבתי אחרי השמועות. אבל לא חשבתי שבאמת מפלגת העבודה תכנס לממשלה. פתחתי את האינטרנט היום בבוקר וראיתי את ההחלטה של ועידת מפלגת העבודה והייתי בשוק. אחרי דקה, חשבתי על זה. למה אני בשוק? מה באמת ההבדל בין ברק לנתניהו? אני כבר לא זוכר מי מהם היה בשלטון, אבל גם אז אמרו שהם כבר הגיעו להסכם מלא על ממשלת אחדות בראשות שניהם. זה לא צריך להפתיע אותנו. בתרבות הדמוקרטית הקלוקלת שהתפתחה בישראל, כאשר הבחירה היא ב"מנהיג" ולא בחברי הפרלמנט, זו התוצאה. זה לא נראה לכם מוזר שהממשלה של מדינה דמוקרטית, שנציגיה נבחרים בבחירות חופשיות, מורכבת מלפחות שתי רשימות שבהם אדם אחד קובע את הרשימה (ש"ס וישראל ביתנו) ומשתי מפלגות שבהן הפולחן למנהיג הוא כה משמעותי עד לרמה שבה המנהיג קובע מה יקרה (ליכוד עם ביבי נתניהו והעבודה עם אהוד "לעזאזל המפלגה" ברק ). אותי זה מפחיד.
2. האם באמת יש הבדלים בין הזרם המרכזי בליכוד לזרם המרכזי בעבודה? ברמה הכלכלית? ברמה המדינית? אני חושב שלבד מכמה קיצוניים בכל צד ובכל נושא, הזרמים המרכזיים די זהים. אז למה לא. אני חושב שכתבתי כאן (אני לא מצליח למצוא את זה) שלדעתי עדיפה ממשלה רחבה ויציבה בראשות הליכוד מאשר ממשלה צרה בראשות מפלגה אחרת. בואו נראה מה יוליד יום מהחיבור המוזר הזה...
3. אני כותב את הרשומה הזו ב"מועדון" של המסלול שלי. בעוד כשעתיים (תיקון, שעה, הפסקתי לכתוב והלכתי לאכול) תתחיל הבחינה הראשונה מתוך שלוש בשלושת הימים הקרובים. אני במצב של מתח חיובי. המבחן הראשון משבוע שעבר הוחזר אתמול ולשמחתי התוצאה די חיובית. 88 (לא שמעתי על מישהו עם יותר מ- 90). מה שחשוב כאן זה פחות הציון הממשי ויותר המרחק שלך מהממוצע, כיוון שכל הציונים מנורמלים בסוף הסמסטר. גם מהבחינה הזאת נראה שמצבי טוב למרות שלא ברור בדיוק מה הממוצע של המבחן.
4. שבוע בחינות האמצע הזה הקפיא כמעט על פעילות אחרת. אנשים עסוקים כל כך בללמוד למבחנים שהם כמעט ולא מתעסקים עם דברים אחרים. אני מניח ששבוע הבא והחופשה המתקרבת יחזירו קצת רוח חיים לפעילויות.
5. בינתיים, אני, ששיטת הלמידה שלי למבחנים היא רוחבית יותר ולא דורש כל כך הרבה זמן מנסה ליהנות מהזמן שנוצר ולנצל אותו לפעילויות אחרות שנדחקו קצת הצידה בחודשים האחרונים. בעיקר קריאה. ביום שני בערב סיימתי ספר מרתק בשם ICONOCLAST שמתאר כמה מהאנשים בהיסטוריה שעשו דברים שכולם אמרו שהם בלתי אפשריים ומשלב זאת עם תיאור של המדע המתפתח של מדעי המוח. מרתק. אתם יכולים לקרוא מה חשבתי על הספר
כאן.
שיהיה לי בהצלחה במבחנים :)
אלעד

אין תגובות: