יום ראשון, 15 במרץ 2009

מבחן ופעילויות נוספות

השבוע האחרון היה מרגש. כמה אירועים מעניינים שמלמדים על כך שהשבועות הקרובים יהיו הרבה יותר מעניינים (או לפחות מעוררים תקווה לכך).
ברמה הטכנית, מחר בבוקר יש לנו מבחן בהתנהגות ארגונית. זה מבחן מוזר, כי קיבלנו את הקייס שאותו נצטרך לנתח במבחן כבר ביום חמישי אחה"צ (למעשה, זה אחד המאמרים שהיינו אמורים לקרוא לאחד השיעורים לפני שבועיים). זה אומר שכולם בילו את הסופ"ש בקריאת המאמר ובניסיון לנחש מה לכל הרוחות המרצה עומד לשאול עליו. כיוון שיש הרגשה שהמבחן הזה הולך להיות תחרות כתיבה, אנשים מכינים תשובות מראש (ושאני אומר אנשים, זה אומר גם אני). נקווה לטוב. כמובן, שזה גרם לי לחשוב ברמה הרחבה יותר. אתם יכולים לקרוא על המחשבות שלי
כאן.
ברמה המהותית יותר, השבוע היה אירוע ראשון של מועדון הדיבור בציבור (Public speaking). זה היה אירוע בסגנון
Toastmaster שמסתבר שזה ארגון עולמי לנושא דיבור בציבור. יש להם שיטה מעניינת של מפגשים שבהם אנשים מדברים ומקבלים משוב על הפרזנטציות שלהם במקום. כל אחד מהמשתתפים מקבל תפקיד. מאוד מעניין. במפגש הראשון ביקשתי להיות המעריך (Evaluator). מאוד מלחיץ. לראות מישהו מדבר ובמקום להחליט מה המשוב שאתה הולך לתת לו ואז לתת אותו בעל פה זה משימה לא קלה. בעברית עשיתי אותה עשרות פעמים וגם לימדתי אנשים איך לעשות אותה. באנגלית, זה כבר משהו אחר. אני חושב שהייתי בסדר אבל אין ספק שלעמוד על הבמה ולהיות מוכרח לאלתר באנגלית זה מאתגר. אין ספק שהרגליים רעדו. אבל אין גם ספק שזה מתרגל אותך. אני הולך להיות שם כל שבוע בניסיון לתרום מהידע שלי, אבל בעיקר לתרגל בעצמי.
אחד מחברי הקבוצה שלי, אש, נבחר להיות הנשיא של מועדון הייעוץ (Consulting Club). המטרה העיקרית של המועדון היא לייצר אירועים שבהם אנשים יכולים ללמוד על התעשייה הזאת ולתרגל ניתוח של מקרים שמוצגים בראיונות. כיוון שהתעשייה הזאת מאוד תחרותית ועל כל מקום פנוי אתה נדרש לעבור בין שלושה לארבעה ראיונות, שבכל אחד מהם מציגים לך מקרה לניתוח, התרגול חשוב מאוד. המקרים לא מאוד קשים, אבל תחת הלחץ הרעיון הוא להיות מוכן לנתח אותם בדרך שבה אתה מצופה לעשות זאת. בכל מקרה, אש הציע לי להיות אחד משלושת "סגני הנשיאים", במקרה זה סגן הנשיא שאחראי על תרגול המיומנויות. בהתחלה חשבתי שאני לא רוצה להתחייב לתפקיד ולקחת על עצמי אחריות. אבל אחרי מחשבה, החלטתי שאני אתנדב. אומנם מדובר בלחץ ועבודה אבל זה חלק מהעניין, לא? חוץ מזה, חשוב לי לתרגל את המיומנויות של ראיונות וניתוח מקרים, גם אם אני לא אנסה להתקבל בסוף לחברות הייעוץ. זה משפר את יכולות הראיון שלך. איזה דרך טובה יותר להיות מחויב לתרגולים מאשר להיות אחראי עליהם? וכמובן, עוד אינטראקציה עם עוד אנשים זה חלק מהרעיון שבגללו אני כאן.
לבסוף, הדבר הכי מרגש מבחינתי הוא
האירוע שיזמתי ללמידה משותפת. יש תאריך. 20 באפריל. יש שעה: 18:00. יש לנו ועדה שמטפלת בלהקים את האירוע. מדהים. אהה, ואפילו בחרנו שם חדש: AGSM DELPHI Talks. DELPHI זה ראשי תיבות של Diversity, Enrichment, Leadership, Public speaking, Humanity, Inspiration. זה כמובן גם השם של העיר היוונית שבה ישב האורקל. כלומר זה מקום של גילוי עצמי והסתכלות לעתיד. אני מאוד מתרגש לקראת האירוע הזה. עדכונים נוספים, בקרוב.
אלעד

אין תגובות: