יום שני, 30 במרץ 2009

30?

אני באמת שמח שהולכת לקום ממשלה חדשה. לא בציניות. באמת. נוכח העובדה שהתוצאה הייתה די ידועה מראש (טוב, אולי חוץ ממפלגת העבודה שהצטרפה), אני חושב שזה לקח יותר מידי זמן. אבל מישהו מוכן להסביר לי, למה לכל הרוחות אנחנו צריכים 30 (!) שרים בממשלה הזו? יש באמת צורך בשר המקשר בין הממשלה לכנסת? או בשר לענייני מיעוטים? באמת, אנחנו ממש, אבל ממש, לא צריכים שר לענייני מיעוטים.
אני אישית בעד הפרדה בין הכנסת לממשלה. אני חושב שצריכה להיות הגבלה על כמות חברי הכנסת שהם גם חברים בממשלה והמספר צריך להיות נמוך ביותר. חבר כנסת זה תפקיד רציני שדורש זמן, משמעת והרבה עבודה. עבודה פרלמנטארית בכנסת, התייחסות רצינית להצעות חוק ולדיונים ובעיקר עבודה בועדות הכנסת שאמורות להיות הגורם העיקרי שמפקח ביום יום, בצורה יזומה על הממשלה (בניגוד למערכת המשפט, שאמורה לדון רק בסכסוכים שבאים בפניה). בשביל זה צריך חברי כנסת שיהיו מרוכזים בעבודתם. ומה עושה הממשלה הזו? לוקחת כ- 25 (אני מעריך) חברי כנסת מעבודתם ושמה אותם כשרים חסרי כל משמעות.
חוץ מזה, איך אפשר לנהל ממשלה של 30 שרים? תראו לי גוף נורמאלי אחד שאמור לקבל החלטות באופן כמעט יום יומי, שמונה כל כך הרבה אנשים?
אף אחד לא עוצר שם למעלה, מתסכל על עצמו ושואל "אנחנו באמת עושים את זה? אנחנו באמת מקימים ממשלה עם 30 (!) שרים?".
אתם יודעים מה, אולי אני בעצם זה שצריך לשאול את עצמי אם השתגעתי שזה עוד מפריע לי. ועוד מאוסטרליה. מה נסגר איתי?
שבוע נפלא
אלעד

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

ותודה לציפי שהביאנו עד הלום. התעקשותה של ציפי להיאחז בחלום ראשות הממשלה וסירובה להיות כינור שני לביבי המיטו עלינו ממשלה שמורכבת משלוש מפלגות ו20 שרים יותר מידי.
ואני הצבעתי לה.
וכן. השתגעת. אבל זה לא חדש.

Elad Sherf אמר/ה...

היי תומר,
אני לא בטוח לגבי ההתעקשות של ציפי, אבל אני מסכים איתך לגבי העובדה שהשתגעתי. ושזה לא חדש :)
אלעד