יום רביעי, 4 במרץ 2009

למידה משותפת

אחרי כמעט חודש של לימודים אני יכול לומר שהלימודים כאן נכנסו למעין שגרה. כולם מתרכזים בלימודים שלהם ובעבודת הצוות שלהם ובאופן טבעי כמעט ולא מוציאים את הראש מהספרים (יש המון, אבל המון, קריאה). אמת, המועדונים (ה- Clubs) עדיין לא התחילו לעבוד (הם מתחילים השבוע) ויש אירועים חברתיים פה ושם, אבל הלמידה שמעבר ללימודים הרשמיים, קצת נעצרה. כמו שכתבתי השבוע, כיוון שעשיתי תואר ראשון במנהל עסקים, הלימודים עצמם לא מרגשים במיוחד בשלב הזה. צריך קצת להוריד את החלודה מנושאים כמו כלכלה או חשבונאות, אבל בבסיס, הייתי שם, עשיתי את זה.
מה שגרם לי לחשוב. אני הייתי רוצה הרבה יותר אינטראקציה עם האנשים ולמרות שיש כזאת, אני עדיין מרגיש שזה לא מספיק. בעיקר, בגלל האופי שלי, אני צריך משהו רשמי יותר ולא רק לדבר עם אנשים על כוס בירה. ואז היה לי רעיון. מי שעוקב אחרי הבלוג הזה (
והבלוג השני שלי) יודע שאני מפנה הרבה להרצאות שאני רואה באתר שנקרא www.ted.com. מי שעוד לא נחשף לפלא הזה, הגיע הזמן. בקליפת אגוז, מדובר בכנס שמתקיים כמה פעמים בשנה שבו האנשים המובילים בעולם בכל התחומים מתכנסים ומדברים על כל נושא בעולם שהוא חדש, מעניין ולימודי. מחקר המוח, דרך יצירתיות, אנרגיה סולרית, איך נלחמים במלריה באפריקה, טכנולוגיה, חינוך ומה לא. ההרצאות הם של 20 דקות ואסור לנסות למכור או לדבר על העסק שלך. פשוט השראה. כל ההרצאות מצולמות ואפשר להוריד אותן או לצפות בהן בחינם באתר.
אז אמרתי לעצמי – אני מוקף בכל כך הרבה אנשים מעניינים, עם רקע מעניין, עם ידע וחלומות. למה שלא נעשה משהו כזה כאן. אנשים מהקורס יספרו על החוויות שלהם באירוע בהשתתפות כולם, נקליט את זה, נעלה לאינטרנט ונעשה גם קצת פרסום לבית ספר. אז כתבתי לכל חברי הקורס הודעת דואר אלקטרוני. הכותרת הייתה: "יש לי חלום על כיתת 2010 של AGSM, אני צריך את עזרתכם להגשים אותו" (בתרגום סימולטני מאוד מאוד חופשי). הסברתי מה אני רוצה לעשות וביקשתי עזרה (התנדבות לעזור בארגון, מתנדבים להרצות ועוד). קיבלתי מעל ל- 20 תגובות במייל ועוד כמה תגובות בעל פה בתוך פחות מכמה שעות. כולם תומכים. כולם רוצים לעזור. כולם מתלהבים. יש לנו כבר תמיכה של הבית ספר ועכשיו נשאר לקבוע תאריך לאירוע הראשון. מדהים. אמשיך לעדכן.
אלעד

אין תגובות: