יום שלישי, 15 בספטמבר 2009

מה שיהיה יהיה

When I was just a little girl
I asked my mother, what will I be
Will I be pretty, will I be rich
Here's what she said to me.
Que Sera, Sera,
Whatever will be, will be
The future's not ours, to see
Que Sera, Sera
What will be, will be.


Que Sera, Sera – Doris Day


אף פעם לא הייתי אחד שמאמין בכוחו של היקום. "הכול לטובה". "לכל דבר יש סיבה". הביטויים הללו מעולם לא שכנעו אותי. מה אפשר לעשות, אני יותר אדם של "אם תעבוד קשה, זה יגיע". האמונה באיזה כוח עליון שמסדר את האירועים ביקום על פי תוכנית זדונית כזו או אחרת, מעולם לא תפסה אחיזה במוחי. לפעמים, אני מודה שהייתי רוצה לאמץ את האמונה הזאת.
כפי שסיפרתי לפני כמה ימים, אתמול הלכתי לראיון הראשון שלי לחברת ייעוץ, התעשייה שמייצגת את הסיכוי הטוב ביותר שלי למצוא עבודה כאן. לא אמתח אתכם. לא עברתי את הסיבוב הראשון. המשוב שקיבלתי אמר שלא הראיתי מספיק ביטחון בחישובים המתמטיים (שלא לדבר על זה שעשיתי טעויות) ושלא הראיתי מספיק שיקול דעת עסקי ויכולת להפריד בין עיקר לטפל. לצערי, אלו דברים שקצת יותר קשה לתרגל ולשפר לפעם הבאה.
אחרי השיחה שבישרה אתמול שלא אמשיך לשלב הבא, הייתי מאוד מאוכזב. האמת, בדברים כאלו אני פסימיסט מטבעי. לא חשבתי שיש לי סיכוי להתקבל, אבל חשבתי שלפחות שלב אחד אני אעבור ושלא עברתי, זו הייתה אכזבה גדולה. אני גם מתכונן ומתרגל לקראת הראיונות האלו כבר שלושה חודשים ולדעת שאתה מתכונן למשהו תקופה כל כך ארוכה וברגע האמת לא מצליח לתפקד, זה די מתסכל.
הלכתי לישון מוקדם וחשבתי על זה די הרבה במהלך הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות. אני עובד בימים אלו על
עוד תרגום להרצאה מ- TED. הפעם זו הרצאה של מאמן הכדורסל האגדי ג'ון וודן. המסר העיקרי שלו: יש הבדל בין הצלחה לניצחון. ניצחון זו התוצאה החיצונית. הצלחה זו התוצאה הפנימית. הידיעה שעשית כל מה שיכולת. שיצאת למגרש ונתת את כולך. במבט לאחור, אני לא חושב שיכולתי לתת יותר (כמובן, שבכל אירוע ספציפי, יש מקום לשיפור... אני יודע שעשיתי טעויות בחישובים שאולי עם פחות לחץ ויותר זמן לא הייתי עושה). אבל אם הטוב ביותר שאני יכול לתת בנסיבות הללו לא מספיק, אז אולי באמת העתיד שלי נמצא במקום אחר.
זו חברת הייעוץ הראשונה מתוך חמש שהגשתי אליהם מועמדות. בשבועות הקרובים, בתקווה, נשמע מחברות אחרות. אני כרגע במלחמה פסיכולוגית עם עצמי, כדי לדאוג שהאירוע הזה יהיה אירוע של למידה לקראת הראיונות הבאים ולא משקולת פסיכולוגית שלא תאפשר לי לתת את ההופעה הטובה ביותר. אחלו לי הצלחה. אני מקווה שלא אזדקק לה.
אלעד

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

לא יודעים מה הם מפספסים. או כמו שאני אוהב להגיד - זכותם לטעות.
בהצלחה בראיונות האחרים!

Elad Sherf אמר/ה...

תודה גבר. צודק לחלוטין. יש עוד רעיון שבוע הבא... מקווה שילך יותר טוב...