יום שבת, 30 באוגוסט 2008

על נאומים ומשרות ציבורית

אני מודה שאני לא יודע לרדת לעומקה של מערכת הבחירות האמריקאית ואת ההבדלים האמיתיים בין המועמדים לנשיאות. אבל אתם חייבים להודות שמשהו מעניין הולך שם. אתמול הכריז המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין על המועמדת לסגנית הנשיא, שרה פאלין. מבלי שהדבר יהווה אהדה לצד כזה או אחר, אני חושב שזה צעד נכון לבחור באישה לתפקיד (כל עוד היא גם מוכשרת, וכתבתי על זה גם בהקשר של ציפי לבני והשוביניזם של מופז).

אבל אני כותב על העניין הזה מסיבה אחרת. בנאום הפתיחה שלה, נתנה פאלין 6 דקות של נאום מרתק. אתם יכולים לראות אותו כאן בקטע שצורף מ- YOUTUBE:


אותי מעניין הנאום משתי סיבות עיקריות:
ראשית, כי אני מתעניין בדיבור בציבור ובהצגת רעיונות ומחשבות. כפי שאתם יכולים לראות בביקורת הזאת על הנאום הזה, יש פה דוגמא מצוינת להרצאה שעושה שימוש בכל הכלים החשובים.
שנית, כי יש משפט שמאוד התחברתי אליו, בתור אחד שמאמין כי אנשים מצוינים צריכים לעשות, לפחות תקופה מסוימת בשירות המדינה. פאלין אמרה את הדברים החזקים האלה:
"…A ship in harbor is safe, but it is not why the ship is built... the people of
America expect us to seek public service and to serve for the right reasons…"
שווה צפייה. תבלו. אלעד

אין תגובות: