יום שלישי, 17 בנובמבר 2009

כוחה של מוזיקה




בסוף השבוע הזה, לשם שינוי, הזזתי את עצמי והלכתי לראות הופעה של יוני רכטר כאן בסידני. הגעה של זמר ישראלי לסידני היא סיבה למסיבה בפני עצמה. העובדה שהמתופף של הלהקה, טל, הוא גם חבר אישי שלי, רק היוותה את הדובדבן שבקצפת.
כל פעם שאני הולך להופעה חיה, אני נדהם מחדש מכוחה של המוזיקה לרגש. אם אתה יושב בשקט ומנסה לספוג את האווירה שמסביבך, אתה ממש יכול להרגיש איך הקהל, כמו גוף אחד, מגיב לשינויים בקצב ההופעה, לבחירת השירים ולמצב הרוח של האמנים. יותר מזה, מדהים אותי כל פעם מחדש, איך יש שירים שהם פשוט, איך נאמר את זה, מוצלחים יותר, ורק ההאזנה להם די בה כדי לרגש ולהניע כמעט כל קהל מכל גיל לאורך שנים רבות.
אם אני זוכר נכון, השיר "עטור מצחך" זכה פעם בדירוג גבוה מאוד בתחרות השיר הישראלי האהוב ביותר. שאתה שומע אותו בהופעה חיה, גם אם הזמרים אינם אריק איינשטיין, קורין אלאל ויהודית רביץ, יש בו איזה עוצמה שמשתקת ומהפנטת את הקהל. יוני רכטר, הוא אמן כל כך מוכשר, שלא חסרים שירים עוצמתיים כאלו בהופעה, מכיוון שהוא אחראי ללחן שלהם.
בסה"כ, היה לי כיף גדול, גם לפגוש חבר טוב שלא ראיתי מזה כמה שנים וגם ליהנות ממוזיקה ישראלית משובחת בסידני. אם למישהו יש אופציה ליהנות מהשילוב הזה, מומלץ ביותר.
תמונות מההופעה, ניתן למצוא כאן.
אלעד

אין תגובות: