יום שבת, 16 במאי 2009

בואו ננסה ונראה מה יקרה




מי שעוקב אחרי הבלוג הזה יודע
שלפני כמה חודשים כתבתי ספר אלקטרוני שמסכם כמה מהלקחים המרכזיים שאני מרגיש שלמדתי בחיים. לא כתבתי אותו בשביל שמישהו מסוים יקרא אותו. כתבתי אותו בשבילי. אבל יחד עם זאת, קיוויתי שמישהו יקרא אותו. זה הדרך האישית והקטנה שלי לנסות לשנות את העולם, ולהפוך אותו למקום טוב יותר. לא שהתכוונתי לעשות עם זה משהו. אבל אמרתי, שזה יהיה שם, לכו תדעו, אולי זה יהפוך ללהיט עולמי. דברים מוזרים יותר כבר קרו בהיסטוריה.
על הדרך, פרסמתי את הקיום שלו בכל מיני מקומות. בבלוג הזה.
בבלוג השני שלי, שם אפשר להוריד את הספר. בשורות המצב שלי, במסנג'ר, בסקייפ, בגוגל טוק ובפייסבוק. ובחתימה שלי בהודעות הדואר האלקטרוני שאני כותב. זה עבד לא רע, ומספר אנשים שמכירים אותי הורידו את הספר וקראו אותו. חלקם גם הגיבו וכתבו לי מה הם חושבים, דבר ששימח אותי מאוד. שהגעתי לכאן לאוסטרליה, התחלתי להכיר עוד אנשים, ומעגל הקוראים התרחב.
לפני כמה חודשים עשיתי דבר נוסף.
העליתי את הספר לאתר שנקרא SCRIBD, שם אפשר להעלות כל מיני חומרים ואנשים יכולים לעיין בהם ולהוריד אותם. מידי פעם, אני מקבל הודעה, שמישהו, אנשים שאני לא מכיר, מסמנים את הספר כפייבוריט שלהם. וזה משמח אותי במיוחד. עד עכשיו זכיתי שם לכ- 184 צפיות, 23 הורדות ולארבע סימונים כפייבוריט. יש סיכוי שהאנשים הללו לא רק קוראים את הספר אלא גם מגיעים לבלוג השני שלי וקוראים אותו ואולי אפילו מצטרפים כקוראים קבועים. יש סיכוי שאנשים אחרים רואים שהם אהבו ו/או קראו את הספר שלי. אולי, לאט לאט, אצליח לתפוס לי עדת מעריצים.
זו לא המטרה שלי. אבל בעולם של היום, ככה מתחילים דברים. וזה גם הקשר להרצאה הזאת ששמתי למעלה, שהיא תקציר של הספר המצוין של סת גודין,
TRIBES, שקראתי וגם כתבתי עליו. התשתית האלקטרונית שיש לנו היום מאפשרת להעביר רעיונות וליצור תנועות בצורה אחרת. רק תמצאו כמה אנשים שמוכנים לקנות מכם (במובן המילולי או הרעיוני) ושיספרו על כך לאנשים אחרים. השאר זה כדור שלג. הכדור שלג שלי עוד מאוד קטן ואני לא יודע אם הוא אי פעם יגדל להיות מפולת שלגים אמיתית. אולי כן אולי לא. התוצאות העכשוויות שלו הם יותר ממה שיכולתי לדמיין.
אבל חשבתי לעצמי, למה לא לקחת את זה הלאה?
אז לכל הקוראים של הבלוג הזה שכבר קראו את הספר האלקטרוני שלי. תודה. שנית, אולי תחשבו על מישהו שיוכל ליהנות ממנו ותשלחו לו את הלינק?
למי מכם שעוקב אחרי הבלוג ועדיין לא קרא את הספר. אשמח מאוד אם תקראו. זה לא לוקח הרבה זמן, אולי שעתיים. אחרי שסיימתם, ספרו לי על זה. ואחרי זה, תעבירו את הלינק למישהו שאתם חושבים שיכול ליהנות ממנו. לא בא לכם לקרוא. קריאה באנגלית לא הקטע שלכם. מצוין. אני בטוח שאתם מכירים מישהו שכן. תעבירו לו את הלינק.
בואו נעשה ניסוי. נראה מה יקרה.
שבת שלום,
אלעד
נ.ב.,
אני עובד מזה כמה חודשים על ספר אלקטרוני נוסף. הוא עדיין לא מוכן, אבל הוא בשלבים די מתקדמים. מקווה לעדכן בקרוב.

אין תגובות: