יום ראשון, 3 במאי 2009

עבודת צוות

אני מניח שחלק משמעותי מתהליך הלמידה שאתה אמור לעבור ב- MBA קשור לעבודה בקבוצה. הדבר נכון שבעתיים, כאשר מדובר בקבוצה כל כך מגוונת. השבוע היה לי שיעור בעבודת צוות, שאני עדיין לא בטוח מה הלקח ממנו.
במהלך הסמסטר בכל קורס יש לנו עבודות שאנחנו אמורים לעשות כקבוצה. החלק של העבודות בציון משתנה מקורס לקורס, אבל הוא בדרך כלל עומד על בין 20 ל- 40 אחוזים מהציון הסופי. משמעותי.
אחת מהעבודות הללו הייתה בקורס בכלכלה. זו עבודה ששווה כ- 20 נקודות מהציון הסופי (וכך המרצה מנקד אותה, מ- 0 עד 20). כיוון שהיינו צריכים לעבוד על מספר עבודות במקביל והרגשתי שהיכולת שלי לתרום לעבודה הזאת הינה פחות משמעותית, לקחתי צעד אחורה בהקשר לעבודה הזו והתרכזתי בפרויקטים אחרים. עשיתי את חלקי ומה שביקשו ממני ועזרתי בעריכה ובבדיקות שונות, אבל לא נכנסתי לעומק התוכן (אם זה מעניין אתכם, העבודה עסקה בגורמים שמשפיעים על שער המטבע של מדינה).
השבוע קיבלנו חזרה את העבודה והופתענו לגלות שממש נפלו. קיבלנו 12 מתוך 20. המשמעות היא, שכל אחד מאיתנו איבד מיידית 8 נקודות מהציון הסופי בקורס. כיוון שזה היה הציון הנמוך ביותר בכיתה, זה משמעותי, כיוון שהציונים הסופיים נקבעים על פי פעמון ובהתייחס לממוצע.
מבדיקה התברר שחלק אחד בעבודה, שהיה תחת אחריותו של חבר הצוות שהיה אחראי באופן כללי על העבודה היה מוטעה. לא כל כך חשוב למה (הוא טוען שזה כתוצאה מהעריכה, אחרים טוענים שזו הייתה טעות מקורית שלו), אני עכשיו עומד בפני מצב לא נעים, לפיו איבדתי כ- 4 נקודות (בהתחשב בממוצע הכללי של הכיתה בעבודה הזו), שלא באשמתי.
עכשיו השאלה היא מה הלקח שאני צריך ללמוד מהסיפור הזה? אם לא תעשה בעצמך זה לא יעשה? תמיד צריך לבדוק כל דבר? תדאג להיות מעורב בכל דבר?
אני לא יודע.
יש יותר מידי עבודה כדי שאני אוכל גם ליהנות מהלימודים וגם לעשות את הכל. אני לא יודע גם אם הייתי עולה על הטעות הזאת אפילו אם הייתי מעורב. אבל יותר מזה, אני חושב שחלק מעבודת צוות זה לסמוך על חברי הצוות שלך ולפעמים לספוג כתוצאה מהסיכון שאתה לוקח שאתה סומך עליהם. עם הצוות הזה סיימתי לסמסטר הזה (בקרוב נגלה את הקבוצות החדשות), אבל אני חושב שהעיקרון צריך להישאר שצריך לסמוך על אנשים. כי אני רוצה שהם יסמכו עליי.
באחד מהטקסטים שקראנו במסגרת הקורס בהתנהגות ארגונית עלתה הטענה שהרבה מנהלים לומדים על החיים ממסגרות לימודים, שבהן אתה תלוי רק בעצמך. לכן, כאשר הם מגיעים לארגונים שבהם צריך להשתמש באחרים, בכל מיני דרכים, הם מתקשים להתמודד. האם זה השיעור שלי על איך להתמודד עם קבוצה?
אין לי תשובה חדש משמעית. מה שבטוח, את מה שקרה כבר אי אפשר לשנות. ובנוסף, מרווח הטעות שיש לי במבחן סיכום הקורס בכלכלה הוא נמוך ביותר. אבל שם, אני תלוי רק בעצמי.
אלעד

אין תגובות: