יום שבת, 22 בנובמבר 2008

סיכום תקופה

מי שעוקב אחרי הבלוג הזה (ואחריי) יודע שמחר אני נוסע לאוסטרליה להתחיל לימודי MBA (תואר שני במנהל עסקים) בסידני. בחודש אוגוסט האחרון קיבלתי הודעה על קבלתי לתוכנית של AGSM ומאז התחלתי בהכנות לקראת הנסיעה.
למעשה, החל מחודש אוגוסט, היו לי כארבעה חודשים שבהם כמעט כל מה שהיה מוטל עליי זה להתכונן לנסיעה. כיוון שאני אדם שידוע ביעילות שלו, זה השאיר לי הרבה זמן פנוי. לבלות אני לא ממש יודע, אז הקדשתי את הזמן שנוצר להרבה קריאה שעל חלקה גם סיפרתי פה בבלוג. אבל מעבר לכך, הקדשתי הרבה זמן גם לחשיבה ולכתיבה.
מצאתי את עצמי יושב וחושב על החיים שלי, על העתיד שלי, על מה השגתי עד עכשיו ועל מה אני רוצה להשיג. אני חושב שלא הרבה אנשים מקבלים הזדמנות טובה לשבת מספר חודשים ולנסות לעשות סיכום ביניים בגיל 30 של חייהם. ממש לשבת ולחשוב מה למדתי בכמעט שלושים השנים האחרונות. אני עשיתי את זה. אני מאוד ממליץ לכולם כי זה תהליך מאוד מהנה ומעצים.
על חלק מהמחשבות הללו כתבתי כאן בחודשים האחרונים. אבל על המחשבות העמוקות יותר, המחשבות שמסמכות את מה שלמדתי בחיים הללו ואת העקרונות שעל פיהן אני מנסה לחיות, סיפרתי, אבל לא באופן מסודר ומגובש.
יש מעט אנשים שיודעים כי הם עזרו לי, אבל בחודשים האחרונים עבדתי על ספר אלקטרוני – E-book, שבו אני מסכם את התובנות שלמדתי בחיים בכלל. עקב הייחוס המשפחתי שלי השתמשתי בכדורסל כעוגן לסיפורים ולהסברים. הוא כתוב באנגלית, כי זה משהו שאני רוצה לשתף את שאר העולם בו והוא נמצא בבלוג השני שלי, "
the comparative advantage" להורדה, בחינם כמובן. אני אשמח אם תקראו אותו, תגיבו, תשתפו אותי בתגובות שלכם ותשלחו אותו לאנשים שאתם חושבים שהוא יעניין אותם. אני חושב שיצא משהו מעניין שלא רק חושף את התובנות העיקריות שלי על החיים, אלא גם חלק ניכר מתחומי העניין שלי, הידע שלי והניסיון שלי. עכשיו, מבחינתי, הספר האלקטרוני הזה הגשים את המטרה שלו, כי כתבתי אותו בשבילי, בשביל לסכם את המחשבות שלי. אם הוא יעניין עוד מישהו או יעזור לעוד מישהו, זה ישמח אותי מעבר לכל יכולת להסביר.
משהו אחד שחשוב לי להגיד. הקדשתי את הספר לסבי המנוח, ישראל גיל, בגלל שאני יודע כמה הוא אהב לקרוא את מה שאני כותב ולצערי לא יצא לו לקרוא את הדברים המשמעותיים יותר שכתבתי עד עתה בחיים.
הנה הקישור.
תיהנו
אלעד

אין תגובות: