יום רביעי, 26 בנובמבר 2008

התרשמות ראשונה


אז היום יצאתי לטייל קצת ברחובות סידני. כיוון שהחלטתי שהדרך הכי טובה להכיר את הסביבה היא ללכת בפועל, ברגל, הלכתי היום כמות אדירה של קילומטרים (ממש כואבות לי הרגליים!!).
החלטתי שאני רוצה יום אחד רק להסתובב ברחובות, מבלי לראות משהו ספציפי. להתחיל להכיר את העיר, את האזורים השונים, את ה"מוזיקה" של העיר.
גם לא צילמתי יותר מידי תמונות (אני מרגיש קצת מוזר לצלם סתם מקומות בלי תמונה שלי). בכל זאת, הייתי חייב הוכחה, אז התמונה למעלה באה להוכיח...
כמה דברים עוררו את מחשבותיי (מוזר, אבל זה אני...):

  1. אני מחפש לקנות טלפון סלולארי. אני חושב שאם הייתי בתל אביב, הייתי נתקל באין סוף פרסומות ומוצא מקום לקנות אחד די בקלות. ביום שלם שבו הסתובבתי בפרפרים, אזורי עסקים ואפילו בקניון אחד, ראיתי רק פרסומת אחת לטלפונים סלולאריים וחנות אחת שממש מכרה אותם. מוזר או שככה זה צריך להיות?
  2. בזמן ההליכה היום ראיתי עובד שמנקה את החלונות של אחד מתחנות האוטובוס. שחשבתי על זה הגעתי למסקנה שמעולם לא ראיתי מחזה כזה אף פעם בישראל. מישהו מנקה את תחנות האוטובוס בישראל? לא שבמיוחד נקי כאן. אני יודע על אנשים שהיו בחלק מהמדינות במזרח, שמספרים על ניקיון כפייתי. אני לא חושב שסידני נקייה יותר מתל אביב (אם כי יש ושי אזורים), אבל עדיין, עצם הניקיון של שטח ציבורי כמו תחנת אוטובוס גרם לי לחשוב על זה.
  3. אם כבר תחנות אוטובוס, עקב מקום מגוריי, שמרחוק קצת מאזורי הרכבות, אני כנראה אסע הרבה באוטובוסים. לא יודע אם זה רק התרשמות ראשונית שמהולה בג'ט לג, אבל מערכת האוטובוסים כאן נראית ומרגישה מאוד יעילה (אם כי מאוד מסובכת. לקח לי המון זמן להבין איך זה בידיוק עובד ואני מודה שעדיין לא הבנתי את זה לחלוטין). ניסיתי לחשוב למה זה מרגיש ככה. גם בארץ (לפחות בגוש דן) יש הרבה אוטובוסים והם מגיעים לכל מקום. גם בארץ יש מסלולים מיוחדים לאוטובוסים (למרות שכאן הם רבים מאוד). קשה לי להחליט בעניין הזה. אני חושב (וזה רק ככה השערות ראשונות) שאחד מהדברים זה מבחר רב של אמצעי תחבורה – רכבות (מכמה סוגים), ספינות נוסעים, אוטובוסים, מוניות ועוד. ברגע שיש שילוב רציני של אמצעים רבים, שמכסים אזורים רבים, זה מגביר את היעילות ואת ההרגשה שאתה באמת יכול להגיע ממקום למקום בקלות יחסית. אולי זה רק העובדה שבתל אביב די התרגלתי לאוטו. בכל מקרה, גם כאן בבוקר יש דיווחים על פקקים...
  4. דבר אחרון, הייתי היום בגשר נמל סידני המפורסם. הגשר נפתח לתנועה בשנת 1932. לפני הקמת מדינת ישראל. ככל הנראה לפני שמכוניות היו באמת משהו נפוץ... כמה העולם השתנה מאז 1932 ועדיין הגשר קיים... גורם לך לחשוב.


זהו, ממחר נתחיל להיות תייר קצת יותר רציני. אולי נלך לבקר באיזה מוזיאון...

אלעד

אין תגובות: