יום שלישי, 18 בנובמבר 2008

ממה אני בורח?

Photo by Hamed Saber

בימים אלו אני במסע נגד הזמן בניסיון לסיים את הספר החדש של דויד גרוסמן – "אשה בורחת מבשורה". למה במסע נגד הזמן? בגלל שהוא כבד וגדול (630 עמוד) ואני לא רוצה לקחת אותו איתי לאוסטרליה.
למי שעוד לא יצא לקרוא, אני מאוד ממליץ על הספר. אומנם אני רק באמצע שלו אבל אני מאוד נהנה ממנו. כל מי שאוהב משחקי מילים ושימוש עשיר בשפה (שני דברים שאני מאוד נהנה מהם בספרים) יתחבר לספר הזה מייד. בתקופה האחרונה אני לא קורא הרבה בעברית, בגלל שחומר הקריאה העיקרי שלי הוא לועזי והתרגום הרבה פעמים הורס אותו. לכן, מבחינתי, לקרוא ספר שכתוב היטב בעברית ועושה שימוש מרשים בשפה ובמקורות, הינו הנאה מיוחדת.
כמו שציינתי, אני עדיין באמצע הספר, אבל בכל זאת, היום קראתי משפט אחד שמאוד התחברתי אליו:


"... ככה זה , הבנאדם נפרד מעצמו עוד לפני שאחרים מתחילים להיפרד ממנו, מרכך לעצמו
את מה שתיכף יקרה לו ממילא"

ברגע אחד, קיבלתי הסבר מרשים להרגשה שאני מסתובב איתה בשבועיים שלושה האחרונים. חוסר ריכוז, חוסר ביטחון, חוסר הבנה. אני, כנראה התחלתי להיפרד מעצמי עוד לפני שאחרים נפרדים ממני.

אני מקווה שכמה שיותר אנשים יגיעו ביום שבת להפרד.

יום נפלא

אלעד

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בטח שנגיע למסיבה, מה חשבת!
ולגבי הספר, מאחר ואני אמא לבן, אני בורחת מהבשורה שבספר. לא מסכימה להתקרב לספר, מפחד שאדבק שם ממשהו. אני בטוחה שהספר מרתק, אבל הפחד משתק אותי מלקרוא אותו.

Elad Sherf אמר/ה...

בורחת, לפחות ממה שהגעתי עד עכשיו, אני לא בטוח שאת צריכה לברוח מהספר. אבל אני אעדכן אותך שאסיים אותו.

אלעד