יום ראשון, 26 ביולי 2009

עדכונים מהצד השני של העולם

הרבה זמן לא כתבתי רשומה פשוטה של עדכונים. מוכנים?
אז הבחינות של הסמסטר השני מתקרבות (עוד שבוע אחד). הסמסטר הזה קצר משום שאחרי הבחינות יהיו לנו שלושה שבועות של חוויה אינטגרטיבית. במשך שלושת השבועות האחרונות אנחנו אמורים לעבוד בקבוצות ולפתור בעיות שכוללות סוגיות מכל הקורסים שלמדנו על עכשיו. משהו שאמור לסכם את כל חלק החובה של ה- MBA. זה שנה ראשונה שהקונספט הזה יוצא לפועל ואנחנו מחכים לראות איך זה יהיה. כרגע, זה נראה מבטיח ביותר.
השבוע הזמנתי כרטיסי טיסה ומקום במלון בהונג-קונג. מייד עם סיום הסמסטר הזה (אחרי החוויה האינטגרטיבית), בסוף אוגוסט, אני נוסע לכמה ימים לבקר. כבר מזה זמן מה שאני רוצה לבקר שם ומכאן מאוד קל ונוח לעשות את זה. כאשר שמעתי שאחד מחבריי למסלול נוסע לשם גם (ארוסתו שם) ויהיה שם באותה תקופה שאני אהיה שם, קפצתי על ההזדמנות. הוא סינגפורי, אז הוא דובר את השפה וכיוון שארוסתו עובדת, הוא יהיה רוב היום פנוי. חמישה ימים לפני שיתחיל הבלגאן של הראיונות וכו'.
אם כבר הזכרנו את הנושא, ההכנות לשבוע הקריירה ובעיקר לראיונות שיגיעו (בתקווה) לאחר מכן נמצאות בעיצומן. אנחנו מבלים כל שבוע כמה שעות בהכנות, מתרגלים את הטכניקות שחברות הייעוץ משתמשות במסגרות בראיונות ומנסים להרחיב וליישם את מה שאנחנו לומדים בכיתה. כמובן, שבאותו הזמן עוקבים אחרי החברות, משפרים קורות חיים ומכתבי פנייה ומקווים לטוב. התחרות, כמובן, עצומה ולא הולך להיות קל. ספטמבר הולך להיות חודש מלחיץ. ככל הנראה בתוך כשבועיים רוב החברות הגדולות יקיימו את כל הראיונות (יש כמה סבבים) ולמתאימים יתנו הצעות.
בינתיים, מתחילה להתבהר התמונה על קורסי הבחירה בסמסטר הבא. לצערי לא זכיתי בהגרלה לאחד הקורסים שרציתי ביותר (משהו שקשור למנהיגות, עם סוף שבוע בעמק הקנגורו), אבל בתקווה הוא יוצע שוב בסמסטר הרביעי (בינואר). כן נרשמתי לקורס על תורת המשחקים, ליישומים מתקדמים לחשבונאות למנהלים ולקורס על עסקים באסיה שכולל נסיעה לסינגפור וממובאי. זה אמור להיות מגניב כמו שזה נשמע. לגבי הקורס הרביעי אני מתלבט. יש לנו אפשרות להירשם לפרויקט ייעוץ שבו קבוצה של חמישה סטודנטים לוקחים מקרה אמיתי של חברה שצריכה עזרה ובמשך הסמסטר עושים עבורם את המחקר הדרוש, מפתחים אסטרטגיה ונותנים המלצות. הפרויקטים שהציגו לנו עד עכשיו לא היו מעניינים במיוחד, אבל אני מחכה להצגה של הפרויקט האחרון שנראה מעניין.
באותו זמן אנחנו מנסים לארגן גם קבוצה שתשתתף בתחרות ניהול בינלאומית שנערכת באמצעות האינטרנט. כל קבוצה מקבלת חברה וצריכה כל שבוע להחליט החלטות בפרמטרים שונים ולפיה ההחלטות היא נמדדת אל מול הקבוצות האחרות. הקבוצה שתזכה בכל אוסטרליה תזכה לנסיעה לגמר ברוסיה במאי 2010. זה פרויקט מאוד מעניין ואנחנו מנסים לארגן קבוצות ולדאוג שהבית ספר יממן לנו את ההשתתפות (היא מאוד יקרה). עדכונים בנושא זה עוד יבואו.
עדכונים נוספים, בקרוב
תבלו
אלעד

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

בהצלחה, מחזיקים לך אצבעות (גם אם לא כולן קיימות)