יום חמישי, 23 ביולי 2009

למידה

"It is one of the greatest compensations in life that no one can help another without helping themselves" (Ralph Waldo Emerson)

הסמסטר הזה אחד הקורסים שאנחנו מחויבים לעשות זה מימון. אני מעולם לא הייתי מעריץ גדול של הענף, אבל בכל זאת עשיתי כמה קורסים שקשורים לזה בתואר הראשון. בנוסף, ההבנה שלי בניירות ערך עוזרת להבין מושגי בסיס. לפני הסמסטר, כל מי שיש לו ניסיון או ידע קודם יכול לקחת בחינה ולקבל פטור מהקורס. אני לא הרגשתי בטוח מספיק בידע שלי והחלטתי שאני רוצה ללמוד עוד, אז לא לקחתי את הבחינה. הרבה אנשים לקחו את הבחינה ועברו אותה. מה שקרה זה שפתאום, אני אחד האנשים עם הכי הרבה ידע כללי בנושא מימון בכיתה.
על הרקע הזה, זה היה רק טבעי שכאשר נשיא אגודת הסטודנטים שלנו שלח מייל שאמר שהוא מחפש אנשים שיעזרו לסטודנטים שמתקשים בקורס במימון, התנדבתי מייד. היום, נפגשתי עם מספר אנשים וניסיתי להסביר כמה מהעקרונות הבסיסיים ולעבור איתם על תרגילים. תוך כדי נזכרתי במשהו שידעתי טוב מאוד, אבל כל פעם מפתיע אותי מחדש. איך רמת ההבנה שלך גדלה כשאתה מלמדת משהו. מחקרים פסיכולוגיים מגלים לנו שבממוצע אנשים זוכרים בערך 10% ממה שהם קוראים, 26% ממה שהם שומעים, 30% ממה שהם רואים, 50% ממה שהם רואים ושומעים, 70% ממה שהם אומרים ו- 90% (!) ממה שהם אומרים (או מסבירים) בזמן שהם עושים משהו. מדהים כמה ללמד משהו זה דרך אפקטיבית ללמוד בעצמך. תפסתי את עצמי בלפחות שלושה רגעי "אהה" היום, שבהם פתאום נפלו לי דברים למקום שאני חושב שהרווחתי יותר מהתהליך הזה מאשר האנשים שניסתי ללמד.
אם כבר ציינתי את הנושא של להיזכר במשהו שאתה יודע אני חייב לציין שהתגובות הרבות שקיבלתי לרשומה הקודמת שלי (בדואר אלקטרוני, בתגובות כאן באתר ובפייסבוק) הדהימו אותי. תודה לכולם. אני מופתע כל פעם מחדש לגלות את רמת התמיכה והמעקב אחרי הבלוג שלי. אחת התגובות גרמה לי להיזכר במשהו שחשבתי שאני יודע ממש טוב. אם אתם רוצים לדעת עוד על זה, אתם מוזמנים לקרוא
בבלוג השני השלי.
אלעד

אין תגובות: