יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

בר-מזל

Photo by Kamaru

קראתי השבוע את הכתבה הזאת של אחד מהכותבים האהובים עליי, מלקולם גלדוול. הכתבה מנסה להסביר את ההבדלים בין שני סוגים של גאונות. גאונות שבאה בפרץ אחד של יצירתיות לעומת גאונות שמפתחת לאורך זמן, תוך כדי מאמץ והליכי למידה ממושכים.
אחד מהאלמנטים החשובים בשני סוגי הגאונות אך בעיקר בסוג השני הוא אלמנט המזל. זהו אלמנט שגלדוול כותב עליו הרבה גם בספר המדהים שלו, OUTLIERS, עליו
כתבתי בעבר. מתברר שחלק בלתי נפרד מההצלחות הגדולות ביותר בעולם, הם עניין של מזל.
המזל שדרוש לגאונות האיטית היא בעיקר מזל שקשור בתמיכה. בעובדה שהייתה להם משפחה, חברים שעזרו להם בכל שלב של הדרך, בלי לשאול יותר מידי שאלות. ההצלחה שלהם תלויה בסביבה בתומכת לא פחות מאשר ביכולת האישית שלהם ובעבודה הקשה שהם השקיעו.
אני לא יודע מה יהיה איתי בעתיד. אולי אני יהיה הצלחה מסחררת ויפגין גאונות כזו או אחרת. אני בהחלט נמצא בתהליכים של שינויים רדיקלים שדורשים תמיכה לא פחות מהגורמים עליהם מסופר בכתבה. אני כבר יודע שאני בר מזל. על המשפחה שלי. על החברים שלי. על הסביבה שבה גדלתי. זו הרגשה טובה.
כתבה אחרת שקראתי השבוע מספרת על כך שאנשים שמרגישים שיש להם מזל בהם יש להם יותר מזל. הם חיים את חייהם בצורה טובה יותר. נקרות בפניהם יותר הזדמנויות. אף פעם לא באמת חשבתי באופן מודע על המזל שלי. אולי הגיע הזמן להתחיל.
שבוע נפלא ומלא במזל טוב!
אלעד

אין תגובות: