יום חמישי, 17 בספטמבר 2009

המון נושאים

המון דברים קורים בבת אחת. להלן תקציר האירועים העיקריים:
1. היום הייתה לנו הרצאת אורח על Micro-Finance. נושא מרתק שמתחיל לתפוס תאוצה בעולם. שילוב מעניין בין מודלים עסקיים לרצון לעשות טוב ולעזור בעולם. בכלל, במהלך ה- MBA נחשפתי להרבה מאוד מודלים, רעיונות, ומגמות שנוגעות בשילוב בין עולם העסקים לבין עזרה לחברה ולסביבה. אני אישית מעוניין יותר בשילוב שבין עולם העסקים ורעיונות עסקיים לבין מינהל ציבורי, אבל הנושאים הללו לא ספק משיקים ומעניינים. אפשר לעשות עסקים, לעשות כסף ועדיין לעשות כסף. מי אמר שהשיטה הקפיטליסטית מתה?
2. אם כבר מדברים על כסף מול שיקולים חברתיים, אחד הקורסים שהתחלתי השבוע בסמסטר השלישי הוא קורס אתיקה בעסקים. זה קורס שלא ראיתי את עצמי לוקח בצורה רגילה (לכאורה זה נשמע תיאורטי מידי), אבל בגלל שקורסי הבחירה בסמסטר הזה היו מוטים מימון ושיווק, וכיוון שהקורס מציע קבוצות דיון קטנות יחסית ומרצה איכותי, החלטתי שהנושא חושב מספיק. קצת קשה להעריך קורס אחרי הרצאה אחת, אבל ללא ספק,
אחד מהמאמרים המעניינים ביותר שקראתי לאחרונה היה חלק מחומר הקריאה. כבר שווה.
3. אם כבר מדברים על קורסים בסמסטר הזה, אז אחד הקורסים הוא אסטרטגיה עסקית באסיה. מה שאומר בעיקר, ביקור בסינגפור ובהודו. בימים אלו אנחנו יושבים ומתכננים את תוכנית הנסיעה (טיסות, מלונות וכו') ואת הכמה ימים שאנחנו רוצים לבלות בהודו אחרי שהקורס יגמר. בינתיים השלב הראשוני היה ללכת לרופא להתחיל לקבל זריקות ומרשמים... לא מתחיל בצורה השמחה ביותר, אבל אם זה יעזור לוודא שזה יגמר שמח זה שווה. חוץ מזה, יש דברים שלא מזיק לקבל מידי פעם (זריקת טטנוס, חיסון נגד שפעת וכו'). אני מניח שעדכונים על הנושא הזה תשמעו בקרוב.
4. אם כבר עדכונים, אז
כאמור ברשומה האחרונה שלי, הראיון הראשון שלי לנסות למצוא עבודה באוסטרליה, איך נאמר את זה, יכול היה ללכת יותר טוב. אני מודה שבימים האחרונים אני קצת מתקשה להתרכז, עובר על הראיון (על שני חלקיו) בראשי כל הזמן, מנסה לחשוב איך הייתי יכול להשתפר ואיך הייתי יכול לעבור אותו. בעיקר, כיוון שכרגע קבועים לי עוד שתי ראיונות לשבוע הבא. אחד ליום שלישי ואחד ליום חמישי, כאשר הראיון ביום חמישי הוא עם החברה שנמצאת אצלי מקום ראשון ברשימה. זה הולך להיות יום מעייף. שלושה ראיונות של שעה כל אחד, גב לראש. סוף השבוע שוב יוקדש להכנה ובתקווה לשיפור הכשלים של הראיון הקודם. תקווה אחת. הנקודה הכי חזקה שלי לכאורה בראיון הקודם, היא הנקודה שהחברה ביום חמישי שמה עליה את הדגש הכי משמעותי בתהליך... יש סיבה לאופטימיות לקראת השנה החדשה!
5. ואם כבר אופטימיות, אי אפשר ללא איחולים לשנה טובה ומתוקה לכולם. חבל לי שאני לא יכול להיות אתכם שם, אבל אני עם כולכם בליבי. כמה שזה נשמע נדוש, זה אמיתי...
שנה טובה. תבלו,

אלעד

אין תגובות: